مدرسه ای با 12 دانش آموز در استان تهران +عکس

درحوالی استان تهران و در حاشیه ازدحام و هیاهوی زندگی شهری، وجود مدرسه ای با 12 دانش آموز، تعجب برانگیز به نظر می رسد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، در 100 کیلومتری شهر تهران وجود مدرسه ای با 12 دانش آموز، تعجب برانگیز به نظر می رسد، البته تعجبی توام با سرور و شادمانی، که موید احساس مسئولیت و دغدغه خاطر متولیان و مدیران آموزشی این منطقه است در جهت تامین و مهیا نمودن امکانات آموزشی برای این تعداد محدود از دانش آموزانی که می توانند مانند هزاران چهره فرهیخته امروز این مرز و بوم، آینده سازانی برای نسل بعدی کشور محسوب گردند.

مدرسه ای آرمیده در دل منطقه زرین آباد شهرستان ملارد، با مردمانی خونگرم و مهمان نواز که 25 خانوار در آن ساکن هستند که آنها نیز به نوبه خود با زندگی ساده و سنتی خویش، همچنان سیمای روستا نشینی را در این هیاهو و ازدحام زندگی شهری حفظ نمودند.

درگوشه ای از این روستا، مدرسه شهید فهمیده میزبان 12 دانش آموز است که در مقاطع مختلف ابتدایی و در قالب دو کلاس 6 نفره، در کنار یکدیگر مشغول به تحصیل هستند، وقتی با مسئولین آموزش و پرورش شهرستان ملارد پای در این مدرسه نهادیم، شور، امید و پویایی به وضوح، در سیمای دانش آموزان و متولیان این مدرسه کوچک موج می زد. حسی که حاکی از امید بود، امید به آینده برای ساختن روزهایی مملو از بالندگی و سرافرازی، با آرزوهایی بزرگ که هر کدام هدفی را دنبال می نمود، یکی شوق پرواز داشت و علاقه مند بود در آینده فاتح آسمان ها شود و دیگری قله آرزوهای خویش را در درمان بیماران جستجو می نمود.

علیرضا 10 ساله یکی از دانش آموزان این مدرسه است که با اظهار علاقه به معلم و همکلاسی های خود با همان زبان و لهجه دلنشین مخصوص به خود از احساس آرامش و دلبستگی خود به این مدرسه گفت و یگانه 8 ساله از دلتنگی های چند ماه اش برای این فضا که درفصل تابستان و به تبع تعطیلی مدارس برایش غیر قابل تحمل و آزار دهنده بوده است.

وقتی پای صحبت های افشار، مدیر جانباز این مدرسه نشستیم، او نیز خشنود بود از تجربه 5 ساله حضور خود در این مدرسه، از زندگی با دانش آموزان دختر و پسری که با سن اندک خویش، افکار و اهداف بزرگی را در سر می پرورانند، اهدافی فراتر از محدوده و چارچوب این مکان آموزشی معلم این مدرسه نیز از شوق و اشتیاق وصف ناشدنی خود از تدریس در این مجموعه کوچک گفت: از تیز هوشی و زکاوت بسیار این عده معدود از محصلین، فرزندانی که به گفته او توانایی بالقوه برای آنچه که آرزو می کنند را دارا هستند.

امید است این شور انگیزه و تلاش کنونی که در آنها جاری و ساری است همچنان استمرار یابد تا فتح قله های پیشرفت، سر افرازی و ثبت افتخاراتی دیگر برای میهن عزیزمان ایران . . .












انتهای پیام/

برچسب ها: ملارد ، مدرسه ، روستا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۱
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۲۷ ۲۷ آبان ۱۳۹۲
چقدر زیبا و جالب بود , ممنون از گزارش خوب این خبرگزاری
آخرین اخبار