الحيات در خبري مدعی شد: منابع موثق آمريكايي در گفتگو با این روزنامه گفته اند تلاش‌ها برای نزديكي به ايران از بيش از يك سال پیش آغاز شده بود.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران، الحيات در خبري مدعي شد: آماده شدن براي توافق با تهران از بهار 2012 يعني قبل از انتخاب مجدد باراك اوباما به رياست جمهوري در نوامبر گذشته كليد خورده است ، اما انتخابات رياست جمهوري آمريكا و بعد از آن انتخابات ايران انجام آن را به تأخیر انداخته است. و آمريكايي‌ها انجام اين توافق را به بعد از انتخابات در آمريكا موكول كردند و بعد از انتخاب حسن روحاني در ژوئن گذشته كار براي اوباما آسان تر گرديد. 

اين روزنامه همچنين از قول گزارشي از پايگاه "ديلي بیست " نوشت كه از زمان انتخاب روحاني نرمش بيشتر از جانب آمريكا آشكار تر شده و كاخ سفيد شروع به كند كردن آهنگ تحريم‌ها كرده است. وزارت خزانه‌داري آمريكا بجاي 100 مؤسسه و شخص كه در ليست تحريمها در هفته‌هاي قبل از انتخابات بودند ، آن را به 10 شخص و موسسه در بعد از انتخابات ايران كاهش داده است.

اين روزنامه همچنين نوشت: منابع موثق به الحيات گفته اند: وزارت خزانه‌داري آمریکا آهنگ تحريم ها را بنا بر درخواست وزارت خارجه و كاخ سفيد كاهش داده است. و همگام با گامهاي دولت آمريكا ، مكالمه تلفني بين روحاني و اوباما در 28 سپتامبر گذشته به اين مسأله كمك كرده ، و دولت آمريكا سعي كرده است تا بر كنگره فشار آورد تا تحريم هاي جديدي در حوزه پولي يا نفتي به تصويب نرسد.

انتهاي پيام/ 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار