معاون فرهنگی اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه گفت: یکی از خروجی های دین اسلام امر به معروف و نهی از منکر است و در کنار نماز و روزه قرار دارد ونباید آن را فراموش کرد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران ، حجت الاسلام و المسلمین احمد شرفخانی، معاون فرهنگی اجتماعی سازمان اوقاف و امورخیریه کشور در استان گلستان گفت: امروز مظلومیت امام حسین(ع) و قیام عاشورا، در کل جهان پیام رسانی شده است و خون تازه ای در رگ های شیعه جریان یافته است.
 
حجت الاسلام شرفخانی اظهارداشت: یکی از آموزه های این همایش، حسینی کردن فرزندان است که باید خانواده ها تلاش کنند تا سبک زندگی خود را برمبنای سبک زندگی حسینی قرار دهند.
 
وی اصرار بر گناه و نداشتن شناخت و معرفت نسبت به امام زمان(عج) را باعث ایستادگی در مقابل آن امام همام دانست و گفت: کسانی که در مقابل امام حسین (ع) ایستادگی کردند مسلمان و قرآن خوان بودند اما معرفت آنان نسبت به امام کم بود و نسبت به گناه اصرار داشتند و در نهایت امام را به شهادت رساندند.
 
معاون فرهنگی اجتماعی سازمان اوقاف و امورخیریه کشور با اشاره به برخی از خرافه ها، افزود: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی ایران و فرهنگ سازی هایی که صورت گرفته ، این خرافه ها از بین رفته است اما در برخی از عزاداری ها آسیب هایی وجود دارد که ضرورت دارد با اقدامات فرهنگی، آنها را برطرف کنیم.
 
وی یادآور شد: باید عزاداری ها در شان اهل بیت(ع) و با استانداردهای اسلامی ، دینی و شرعی در جامعه، بصورت الگو ترویج شود و سازمان ها، از این مجالس حمایت گسترده انجام دهند.

انتهای پیام/
برچسب ها: سبک ، زندگی ، محوریت ، امام حسین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار