طبق محاسبات به ازای هر یک شب تخت بستری 50 هزار تومان از جیب پرداخت می کنیم.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران؛ دکتر قاضی زاده هاشمی، وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی گفت: اگر برای بهداشت و درمان هزینه شود و سهم ما از تولید ناخالص ملی بیش از این باشد، اتفاقات خوبی در این حوزه خواهد افتاد، یعنی بیمه ای یکپارچه داشته باشیم و رقمی که "بیمه" پرداخت می کند ، افزایش یابد و بیمه به یک بیمه ارزشمند تبدیل شود.

وی افزود: دیگر بیمارستان‌های دولتی نیاز به تصدی گری نخواهند داشت و خود بیمارستان می تواند به یک بنگاه اقتصادی تبدیل شود. طبق محاسبات هم اکنون به ازای هر یک شب تخت بستری 50 هزار تومان از جیب پرداخت می شود.

وزیر بهداشت تصریح کرد: از روزی که در وزارت بهداشت شروع به کار کردم به دنبال حاشیه سازی نبودم. تمام دوستان از روز اول انقلاب که در این مسند بودند تا آنجایی که توانستند ایثار و فداکاری کردند. مشکل ما در کشور این بوده که سلامت اولویت اول و حتی پنجم نیز نبوده است و مانع از این شده که تیم ها بتوانند تحول و تغییر در سیستم بهداشت و درمان ایجاد کنند.

وی ادامه داد: اشکالی که به پزشکان و هم حرفه ای ها دارم این است که اگر صنفی به خودش انتقاد دارد آن را در محیط های در بسته عنوان می کند نه در محیط های عمومی، صلب اعتماد مردم از جامعه پزشکی یک سم است و نباید هم صنفی ها در مجامع عمومی حرف‌های عوام پسند بزنند که دردی از جامعه برطرف نخواهد کرد.

وزیر بهداشت اظهارکرد: علاوه بر بخش بهداشت و درمان مسئله آموزش و پژوهش نیز به عهده وزارت بهداشت است و در کنار آن بحث دارو وجود دارد که بیش از 300 قلم کمبود دارو داشتیم ، ذخیره واکسن نیز کمتر از دو هفته بود که اینها درخواستهای ضروری بود که باید حل می شد. این مشکلات کنترل و آرام شده است.

وی بیان کرد: سرعتی در گسترش کمی دانشگاه ها بوجود آمد که باید تصمیم گیری هایی می شد ما اعتباراتمان 50 درصد کاهش پیدا کرده است که توسعه دادن به آن کار درستی نیست.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.