برخی بیمارستان‌ها افتتاح شدند و بعد از چهار روز تعطیل شدند، علت این است که ردیفی برای پرسنل اداری و سازمانی دیده نشده بود اگر بنا است بیمارستانی اضافه شود، باید پیوست تجهیزات و پرسنل آن‌ها نیز تامین باشد.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران؛ دکتر قاضی‌زاده هاشمی، وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی در جمع خبرنگاران گفت: بیمارستانهای متعددی هستند که عملیات ساختمانی آن‌ها به اتمام رسیده و برای تجهیزات فکری نشده است، برخی‌ها نیز ساختمان و تجهیزات کامل داشتند ولی پرستار و نیروی انسانی ندارند. بیمارستان‌هایی را موظف می‌دانیم که شروع به کار کنند که آماده باشند و اگر بنا است بیمارستانی اضافه شود باید پیوست تجهیزات و پرسنل آن‌ها نیز تامین باشد. 

وزیر بهداشت عنوان کرد: برخی بیمارستان‌ها افتتاح شدند و بعد از چهار روز تعطیل شدند، علت این است که ردیفی برای پرسنل اداری و سازمانی دیده نشده بود. هم اکنون ۴۰ هزار نفر پرسنل داریم که در دانشگاه‌ها استخدام شدند و سازمان مدیریت قبول ندارد و ردیفی به آن‌ها تعلق نگرفته است. 

تشکیل کار گروه ویژه برای تهیه برنامه چهار سال آینده حوزه سلامت
وی ادامه داد: کارگروه ویژه برای تهیه برنامه چهار سال آینده حوزه سلامت در جهت رفع مشکلات بهداشت و درمان تشکیل می‌شود. آنچه که در جلسه هیات دولت مطرح شد آشنایی بیش از پیش اعضای هیات دولت با مشکلات یکی از همکاران در بخش بهداشت و درمان بود. 

وی افزود: رییس جمهور مسر بود قولی که به مردم در حمایت از بخش بهداشت و درمان داده بود باید عملیاتی شود. مقرر شد مصوبه‌ای تنظیم شود و طی آن کارگروهی ویژه برای تهیه برنامه چهار سال آینده حوزه سلامت در جهت رفع مشکلات بهداشت و درمان تشکیل شود. اینکه برای تحول نظام سلامت چه باید کرد که این‌ها را پیشنهاد دادیم و امیدواریم که در قالب کارگروه آن را بپذیرند و در مجلس این راه کار‌ها به تصویب برسد. 

وزیر بهداشت در ادامه تصریح کرد: در مذاکرات ژنو اولین اتفاقاتی که بیفتد قطعا در زمینه دارو خواهد بود، هر هفته مسولان غذا و دارو در تمام دنیا در تلاش هستند که نیازهای دارویی را حل کنند. مشکلات تحریم در بحث دارو نبود بلکه تحریم بانکی بود که متوجه اصلیترین نیازهای مردم می‌شد. 

قاضی‌زاده هاشمی اظهارکرد: این گشایش طی دو ماه آینده ایجاد شد.  این مذاکرات نیز قطعا با حفظ منافع مردم خواهد بود.

ردیف بودجه‌ای مورد انتظار پرستاران بایگانی شده است

وی در ادامه دریافت حق الزحمه پرستاران به خصوص در ساعات اضافه کاری را مشکلات پرستاران بر شمرد و افزود: یکی از مشکلات عمده پرستاران کم توجهی به حقوق معیشتی آن‌ها است، ساعات اضافه کاری آن‌ها زیاد و توان پرداختی دستگاه‌های مربوطه با مشکل رو برو است. 

وی گفت: حل کمبود تعداد پرستاران نیاز به ردیف دارد، هم اکنون سالهاست که ردیف مورد انتظار دانشگاه‌ها بایگانی می‌شود.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار