نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس در اخطار قانون اساسی خواستار مشخص شدن چگونگی واریز مبالغ بدست آمده از طرح اجازه تائید و وصول حق امتیاز فعالیت بخش غیر دولتی در پست و مخابرات شد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران؛ "محمدرضا پورابراهیمی داورانی" نایب رئیس کمیسیون اقتصادی در اخطار قانون اساسی درباره لایحه امتیاز و حق واگذاری قانونی به بخش‌های غیر دولتی در پست و مخابرات گفت: اخطار قانون اساسی بنده براساس اصل 85 و 3 است.
 
وی افزود: در ماده واحده این طرح به وزارت ارتباطات اجازه داده شده که مبالغی را به عنوان حق‌السهم دولت وصول و به خزانه‌داری واریز کند.
 
نایب رئیس کمیسیون اقتصادی تصریح کرد: باید مشخص شود که سرجمع این مبالغ به سرجمع تعرفه‌های موجود اضافه می‌شود یا خیر.
 
وی همچنین به تعارض دیگر این ماده واحده اشاره کرد و گفت: در ماده واحده این لایحه اجازه صددرصد وصول مبالغ به دولت داده شده است و ما با این کار موضوعی را که باید در بودجه سالیانه باید درباره آن تصمیم گیری کنیم، در قالب این لایحه درباره آن تعیین تکلیف می‌کنیم که این خلاف قانون است.
 
علی لاریجانی رئیس مجلس در پاسخ به این اخطار قانون اساسی گفت: این اخطار را وارد نمی‌دانم چرا که حق امتیاز واریز وجوه باعث تنظیم می‌شود و همچنین براساس ماده 46 قانون برنامه پنجم توسعه، این امر نیز خلاف قانون نیست.
 
وی افزود: درآمد اختصاصی که براساس این ماده واحده به خزانه وارزیز می شود، صددرصد آن نیز در بودجه خواهد آمد.
 
انتهای پیام/

برچسب ها: رئیس ، کمیسیون ، اقتصادی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار