عضو کمیسیون عمران گفت: سجادی وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان، بیش از 62 سال سن دارد، وی چگونه می‌خواهد با این سن و سال برنامه جوانان را پی‌ریزی و اجرا کند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران؛ نادر قاضی‌پور نماینده مردم ارومیه در جلسه علنی امروز (19 آبان ماه) در مخالفت با نصرالله سجادی وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان اظهار داشت: دلایل مخالفت بنده با وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان با مسائل شخصی و سیاسی وی ارتباط ندارد و تنها در حوزه عملکرد به برنامه آتی سجادی است.
 
وی افزود: سجادی بیش از 62 سال سن دارد، چگونه می‌خواهد با این سن و سال برنامه جوانان را پی‌ریزی و اجرا کند و مسئولیت‌های مهم وی نشان می‌دهد که مسئولیت‌های مهمی در کاروان‌های ورزشی داشته و اکثرا در اعزام کاروان‌های المپیکی و آسیای زمستانی و داخل سالن سرپرست کاروان‌ها بوده است و مدتی نیز رئیس فدراسیون فوتبال بوده است.
 
عضو کمیسیون صنایع تصریح کرد: علی‌رغم این مسئولیت سنگین، 21 عنوان کتاب تالیف، 62 مقاله و 162 پایان نامه استاد راهنما و مشاور بوده است. همکاران گرامی با این مسئولیت می توان این همه کتاب و مقاله تالیف کرد و استاد راهنما شد؟ در صورتی که سرپرست 12 کاروان اعزامی به المپیک و آسیا بوده و هرکدام حداقل 6 ماه کار دارند.
 
قاضی‌پور خطاب به وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان اظهار داشت: در این مدت 10 ساله شدن شما در سمت استاد دانشگاهی چطور 162 استاد راهنما را مشاور شده اید؟ یعنی هرسال بیش از 16 پایان نامه برداشته، این یا دروغ محض است یا رانت خواری است که شما هرسال توانسته این 16 پایان نامه را حداقل بردارید.
 
وی افزود: آقای فرجی وزیر علوم که 19 سال است دکتر شده، استاد تمام شده اما شما استاد تمام نشده‌اید، بنابراین از ایشان بپرسید که چند پایان نامه گرفته است، یقینا انقدر نبوده است.
 
نماینده مردم ارومیه تصریح کرد: در زمان مسئولیت شما در سمت قائم مقامی سازمان تربیت بدنی آیا توزیع اعتبارات و امکانات عادلانه بود یا خیر، آقای سجادی چرا در این مسئولیت ورزشی سنگین از مناطق کمتر توسعه یافته و مظلوم و مرزی حمایت نکردید؟ در طول مدیریت شما در فدراسیون فوتبال چرا برخی از استان‌ها حتی یک زمین چمن مجهز به نورافکن ندارند؟ چرا برخی استان‌ها حتی یک تیم فوتبال دسته یک ندارند؟
 
وی ادامه داد: عدالت کجاست؟ چرا در اکثر شهرهای محروم یک زمین فوتبال چمن وجود ندارد، آقای سجادی 46 درصد از جامعه ایرانی را بانوان تشکیل می‌دهند که محدودیت‌های فراوانی برای آنها وجود دارد، در کل مسئولیت شما آیا برنامه خاصی برای دانش آموزان دختر داشتید، شواهد امر نشان می‌دهد که شما کار روزمره انجام دادید، کار فوق العاده نداشتید، یعنی اعتقاد ندارید و یا برنامه ندارید.
 
قاضی پور گفت: آقای سجادی اگر شما وزیر ورزش و جوانان شوید، باید دوجنبه اساسی داشته باشید، نخست دانش، تجربه، علم اجتماعی که موضوعات جوانان جامعه ایرانی است. آقای سجادی باید نشان می‌دادید که چه شناختی از تمایلات و رفتارهای امروز جوانان دارید و فردا برای آنان چه خواهید کرد. دوم موضوع ورزش است، شما سوابقی در این عرصه دارید که ما به آن احترام می‌گذاریم اما باید دید که این سوابق برای اداره یک وزارتخانه مهم لازم است.
 
عضو کمیسیون عمران با اشاره به ورزش استانها و شهرستانها بیان کرد: ورزش استانها و شهرستانها موضوع مهمی است که فقط آن را در دو بخش قهرمانی و همگانی بخواهیم تقسیم کنیم، جز فقر امکانات و منابع هیچ منظری برای تماشا وجود ندارد.
 
وی افزود: برای این مشکل که تنها در بعضی جاها یک معلم ورزش هم وجود دارد، چه راهکاری دارید؟ آیا شما تا به حال در مسابقات ورزشی کارگران یک ساعت تماشاچی شده‌اید، آیا برای ورزش قهرمانی این همه اقشار برنامه‌ای دارید.
 
قاضی‌پور تاکید کرد: هرچه من برنامه شما آقای سجادی وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان را مرور کردم جز کلیات و قهرمانی در سطوح عالی و برنامه‌های ناقص در سایر بخشها چیزی مشاهده نکرده‌ام.
 
نماینده مردم اردبیل بیان کرد: آیا انتصاب شما مانند گذشته ارثی خواهد بود، آقای سجادی انتصابات شما هم مثل وزیران گذشته خواهد بود، آیا انتخابات واقعی خواهد بود، عدالت رعایت خواهد شد یا با پول و پارتی، زر و زور و تزویر روسای فدراسیون‌ها و هیئت‌های ورزشی استانها انتصاب خواهد شد یا واقعا می‌خواهید به انتخاب رای دهندگان احترام بگذارید؟
 
قاضی پور تاکید کرد: آقای سجادی آیا با چند شغلی‌ها برخورد خواهید کرد، آیا شما رئیس فدراسیون‌ها و هیئت‌های ورزشی را شغل می‌دانید یا خیر؟
 
عضو کمیسیون عمران خطاب به سجادی گفت: شما به طور کلی و خلاصه روش وزیر قبلی وزارتخانه ورزش و جوانان را که دائما مورد سوال نمایندگان بوده‌اید را ادامه خواهید داد یا روش متفاوتی ادامه خواهید داد؟ باید با تاسف بگویم که شما راه به جایی نخواهید برد، کسب چند مدال رنگارنگ با ضرب پول و تشویقات غیر متعارف و وعده‌های غیر متعارف تر نمی‌توان مشکل ورزش را حل کند. سابقه مدیریت شما در ورزش قهرمانی بیشتر چنین مسیری را تداعی می کنند.

وی همچنین از نصر‌الله سجادی پرسید که در صورت کسب رأی اعتماد از مجلس شورای اسلامی با کمیسیون فرهنگی مجلس و فراکسیون مجلس هماهنگی خواهید کرد؟

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی با ناپسند خواندن سخنان ابتدایی رئیس‌جمهور در صحن علنی مجلس خطاب به حسن روحانی، گفت: آقای روحانی! شما گفتید وزرایی که از مجلس رأی اعتماد نگرفتند چون 40 درصد رأی مجلس را دارند باید از آنها در جای دیگر استفاده کرد، حال سؤال این است که شما بیش از 50 درصد آرای انتخابات ریاست جمهوری را کسب کرده‌اید و مابقی کاندیداها 49 درصد آراء را به دست آورده‌اند، در این صورت شما نباید به جای استفاده از نیروهای چپ، فتنه 88 و فتنه 78 از طرفداران آن 49 درصد هم استفاده می‌کردید؟

انتهای پیام/
برچسب ها: کمیسیون ، عمران ، مجلس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار