نماینده مردم اهواز در مجلس در موافقت با وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان با بیان این که سجادی خاک خورده ورزش است گفت: خواسته بنده و همه نمایندگان این است که وی فساد ومافیای پشت پرده ورزش است را از بین ببرند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران سید شریف حسینی نماینده مردم اهواز در مجلس در دفاع از نصرالله سجادی وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان گفت: دفاع امروز ما دفاع از اهمیت ورزش و جایگاه بالای ورزش است، دفاع از مظلومیت ورزشکاران است، دفاع از ده درصد ورزشکاران جامعه است، دفاع از بالای 70 درصد ورزش دوستان جامعه و دفاع از 60 درصد جمعیت جوان کشور است که همگی منتظرند تا تکلیف وزارتخانه ورزش و جوانان بعد از دو گزینه پیشنهادی با حضور دکتر سجادی مشخص شود.
 
وی در ادامه افزود: آن چه که باید در خصوص ورزش و جوانان به آن پرداخت و اهمیت دارد چند نکته است، اول نقش ورزش و میزان اثرگذاری آن در سلامت جامعه است که امروزه در دنیا هزینه‌های درمانی را در حوزه پیشگیری سخت می‌کند، دوم ارتباط ورزش با جوانان است که آن را تبدیل به یک موضوع تخصصی و فرابخشی کرده است.
 
حسینی ادامه داد: امروز اخلاق حلقه مفقوده در ورزش کشور است و فرهنگ یکی از اصول دیده نشده در ورزش است، تا به امروز ما در ورزش به خاطر غیرمتخصص بودن مدیران نتوانستیم مشارکت بخش خصوصی، تعاونی و مردم را وارد ورزش کنیم و به اصل 44 قانون اساسی بپردازیم و نتوانستیم به آمایش درست ورزش در کشور بپردازیم و در توزیع عادلانه سرمایه‌های ورزشی اقدام کنیم.
 
عضو هیئت رئیسه مجلس در ادامه اظهار داشت: برخلاف نظر همکار عزیزم جناب آقای قاضی پور در ارتباط با این که چرا برخی مناطق زمین ورزشی و سالن ورزشی ندارند باید بگویم در بخش ورزش تقسیم به نسبت عادلانه نیست، برخی مناطق دارای ظرفیت‌ها، پتانسیل‌ها و استعدادهای خاصی هستند، باید برای شکوفا نمودن این استعدادها تقسیم طوری باشد که مناطقی که ظرفیت خاص دارند اعتبارات خاص بگیرند، این یعنی عدالت در ورزش.
 
وی با تاکید براینکه نتوانستیم فساد را از ورزش کم کنیم گفت: نتوانستیم فدراسیون‌هایمان را طوری سامان دهیم که درگیر مناقشه با فدراسیون‌های جهانی و فرادستی‌شان نباشند، نتوانستیم قاعده‌ای مناسب ترسیم کنیم که قهرمانانمان بعد از قهرمانی به بی‌هویتی دچار نشوند، مسائل گفته شده نیازمند نگاه تخصصی است.
 
حسینی با بیان اینکه جناب آقای سجادی از جنس ورزش است اظهار داشت: به این معنا که سالیان متمادی است در حوزه‌های مختلف ایفای نقش کرده ایفای وظیفه کرده و کاملا به این حوزه آشناست.
 
عضو هیئت رئیسه مجلس تاکید کرد: شناخت مهمترین رکن انجام وظیفه و موفقیت در کار است که جناب سجادی به عنوان یک متخصص ورزش این ویژگی را دارند.
 
وی در ادامه به برنامه و راهکارهای اجرایی وزیر پیشنهادی اشاره کرد و گفت: برنامه‌هایی که وی اعلام کرده همان دغدغه‌هایی است که ما نمایندگان داریم و به تبع آن همان دغدغه‌هایی است که مردم دارند، بحث جوانان یکی از مهمترین موضوعاتی است که در برنامه‌های وی دیده می‌شود، ورزش بانوان باز دغدغه‌ای است که نمایندگان در مناطق مختلف دارند، ورزش همگانی یکی از موضوعاتی است که در چشم انداز تعریف شده و باید مشکلش حل شود.
 
عضو کمیسیون صنایع و معادن در ادامه اظهار داشت: سجادی با توجه به این که در آموزش و پرورش با حکم شهید باهنر مسئولیت آموزش و پرورش و تربیت بدنی را در وزارتخانه داشته می‌تواند این تلفیق و هماهنگی ایجاد کند بین ظرفیت بزرگ دانش آموزی بین ظرفیت بزرگ و پتانسیلی که در وزارت آموزش و  پرورش و جوانان ما است باید استعدادیابی بکنیم هماهنگی کنیم وزارت ورزش و جوانان در کنار وزارت آموزش و پرورش بتوانند این تلفیق و هماهنگی را ایجاد کنند که شرایطی که امروز شاهدش هستیم شاهد نباشیم.  
 
وی ادامه داد: در یک کشور کوچک کشورهای حوزه خلیج فارس از تعداد اندکی تیم ملی جمهوری اسلامی ایران با این جمعیت عظیم مقابله می‌کند، این نگاه را باید داشته باشیم آن‌ها از ظرفیت اندکشان این تیم را ساختند، ما از این ظرفیت بزرگ نتوانستیم استفاده کنیم، من فکر می‌کنم دلیلش استفاده از نیروهای غیرتخصصی در ورزش است نگاهی که در ورزش را داریم باید تغییر دهیم.
 
وی در ادامه با بیان این که نکته دیگری که باید در نظر گرفت ایجاد ثبات در ورزش کشور است گفت: متزلزل بودن مدیران ورزشی در کشور مشکل ایجاد کرده است، نگاه به قهرمانی‌هایی که ما در طول سالهای گذشته داشته‌ایم به صورت یک نموداری بوده که نوسان داشته ما گاهی وقت‌ها قهرمان شدیم و در دوره بعد اوت شدیم در نتیجه باید این نگاه را گسترش داد و ثبات در ورزش باید ایجاد شود.
 
حسینی در ادامه با تاکید براینکه باید دست مافیا را از ورزش کوتاه کنیم تصریح کرد: بنده به عنوان موافق شما درخواست دارم فساد و مافیایی که در پشت پرده ورزش است را از بین ببرید، تکمیل پروژه‌های نیمه تمامی که در ورزش وجود دارد علی رغم این که شاید شرایط اعتباری خوبی نباشد اما با برنامه‌هایی که سجادی خواهد داشت این اتفاق خواهد افتاد.  
 
عضو کمیسیون صنایع و معادن ادامه داد: ساماندهی ورزش و قهرمانی و حرفه‌ای می‌تواند در شادابی جامعه و دفاع از کیان ورزش در میادین بین‌المللی پراهمیت باشد آقای سجادی خاک خرده ورزش است می‌داند الان وضعیت ورزش ما چگونه است، شرایطی که ما الان در حوزه ورزش و به ویژه بخش جوانان داریم شرایط خوبی نیست ما با برنامه‌هایی که جناب سجادی ارائه دادند معتقدیم وی با تجربه، تخصص، پاکدستی و صلاحیت‌هایی که دارند بدون نگاه حزبی که خودشان اعلام می‌کند می‌توانند شرایط ورزشی کشور را تغییر دهند و امیدواریم که ان شالله شاهد رشد، شکوفایی و تعالی ورز کشورمان در سایه هماهنگی تعامل و همکاری بین نمایندگان مجلس و وزارتخانه‌های مختلف و مدیریت ایشان شاهد باشیم. 

انتهای پیام/

برچسب ها: وزیر ، ورزش ، جوانان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار