مدیرگروه پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های مرکز بهداشت استان همدان گفت: واکسیناسیون آنفلوانزای فصلی برای همه‌ی گروه‌های جامعه نیاز نیست و از سرماخوردگی جلوگیری نمی‌کند.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران ،«سیدجلال‌الدین بطحایی» با بیان این‌که میزان مصرف واکسن آنفلوانزا در استان همدان در بخش دولتی در حدود 8000 دُز است، اظهار کرد: با توجه به توزیع واکسن به‌صورت مرحله به مرحله که هر سال انجام می‌شود، مرحله‌ی اول توزیع در سال‌جاری انجام شده و کمبودی در این زمینه وجود ندارد.

وی با اشاره به این‌که واکسن آنفلوانزا وارد کشور و به دانشگاه‌های علوم پزشکی توزیع شده است، ادامه داد: در استان همدان توزیع واکسن به شهرستان‌ها و دانشگاه‌های تحت پوشش شامل ایلام، کردستان، کرمانشاه و کردستان از نیمه‌ی آبان آغاز شده است.

بطحایی تصریح کرد: گروه‌های هدف واکسیناسیون در بخش دولتی گروه‌های در معرض تماس شامل پرسنل پزشکی و پیراپزشکی شاغل در بیمارستان‌ها، مراکز اورژانس، مراکز بهداشتی درمانی و خانه‌های بهداشت، پرسنل دامپزشکی و محیط زیست شاغل در بخش‌های مرتبط با پرندگان است.

وی یادآور شد: هم‌چنین گروه‌های در معرض خطر شامل بیماران خاص مانند هموفیلی، تالاسمی، HIV مثبت، دیالیزی، کودکان عقب‌مانده‌ی ذهنی و سالمندان در آسایشگاه‌ها، براساس اولویت و میزان واکسن موجود، در فازهای مختلف واکسیناسیون می‌شوند.
منبع: ایسنا
برچسب ها: همدان ، واکسن ، سرماخوردگی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.