سرپرست معاونت توسعه و سرمایه گذاری سازمان جهاد کشارزی آذربایجان شرقی گفت: رونق صادرات غیرنفتی می تواند نقش به سزایی در افزایش ظرفیت تولید ملّی و دستیابی به رشد اقتصادی در کشور است.

پرویز حسابی در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران تبریز افزود: برای توسعه صادرات غیرنفتی از برنامه های جوایز صادراتی، بیمه باربری کالاهای صادراتی و همچنین ارایه تسهیلات به منظور توسعه صادرات و شناسایی بازارهای هدف محصولات کشاورزی دارای مزیت نسبی صادراتی، می توان حمایتی ویژه داشت.

وی تصریح کرد: رشد اقتصادی زمانی می تواند به حداکثر میزان خود برسد که تولیدات داخل قدرت حضور در بازارهای خارج و صادرات به دیگر کشورها را داشته باشند.

حسابی ادامه داد: افزایش تولید و رشد اقتصادی به معنای ایجاد فرصت های بیشتر و بهتر برای شکوفایی اقتصادی و ورود به عرصه های جدید است.

سرپرست معاونت توسعه و سرمایه گذاری سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی یادآور شد: صادرات محصولات کشاورزی به عنوان صادراتی غیرنفتی تمرکز بر سرمایه گذاری در بخش های مولّد را افزایش داده وبه افزایش بهره وری کمک شایانی خواهد کرد.

حسابی صادرت غیرنفتی را در کشورهای متّکی به درآمد نفتی دانست و تاکید کرد: صادرات، منبع تامین درآمدهای ملّی بوده و افزایش آن رشد تولید ناخالص ملّی و توسعه خوداتّکایی اقتصادی را به دنبال دارد/س

برچسب ها: رونق ، صادرات ، غیرنفتی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.