‌سی‌ان‌ان: مذاکره‌کنندگان در ژنو به توافق در دور بعدي مذاکرات خوشبين‌اند

شبکه خبري سی‌ان‌ان درباره پايان مذاکرات هسته‌اي ايران با گروه 1+5 در ژنو اعلام کرد با گذشت سه روز از اين مذاکرات توافقي درباره برنامه هسته‌اي ايران حاصل نشد اما شرکت‌کنندگان در اين مذکرات به آينده خوشبين‌اند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از سی‌ان‌ان، وزيران امور خارجه شش قدرت جهاني و همتاي ايراني آنها تا 10 روز ديگر براي گفتگوهاي بيشتر به سوئيس باز مي گردند.

"کارل پينهال" خبرنگار سی‌ان‌ان در ژنو در گزارشي درباره پايان مذاکرات گفت فعلا هيچ توافقي به دست نيامده است. اين مذاکرات سه روز ادامه يافت و يک روز هم بيش از برنامه ادامه يافت. مذاکره‌کنندگان به رغم مذاکرات بسيار بسيار فشرده باز هم نتوانستند فعلا به توافقي برسند. برنامه آنها اين است که دور بعدي مذاکرات را بيستم نوامبر آغاز کنند. محمدجواد ظريف وزير امور خارجه ايران گفت مذاکرات بسيار سازنده بوده است. اين همان حرفي است که کاترين اشتون مسئول سياست خارجي اتحاديه اروپا نيز بر زبان آورد. اکنون چشم‌انداز خوشبينانه‌اي درباره دستيابي به توافق در نشست بعدي وجود دارد.

ظريف گفت: اميدوار است در نشست بعدي بر سر توافق "گام اول" به نتيجه برسند. نکته جالب ديگر اين است که وي به اختلافات کشورهاي گروه 1+5 در موضع خود در مذاکرات با ايران اشاره کرد.

به گزارش سی‌ان‌ان، گفته مي شد اين فرانسه است که بر سر راه حصول توافق مانع ايجاد کرده است. من با يکي از نمايندگان طرف اروپايي در اين مذاکرات صحبت کردم. او مي‌گفت موضع فرانسه اين است که در پيش‌نويسي که مي‌خواهند امروز (شنبه) آن را به تصويب برسانند به اندازه کافي ساز و کار راستي آزمايي و به اندازه کافي اهرم هاي نظارت و بررسي وجود ندارد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار