معاون پشتیبانی و برنامه‌ریزی ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز نهاد ریاست جمهوری گفت: گلوگاه‌های شهرستان‌های رودبار و منوجان اگر کنترل شوند از بخش عمده‌ای از قاچاق سوخت جلوگیری می‌شود.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگارانِ کرمان ، حمید قناعتی در بازدید از منطقه جنوب استان کرمان ، در نشست با فرمانداران جنوب استان کرمان در شهرستان جیرفت ، با اشاره به فرمان رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر جلوگیری از پدیده ی قاچاق کالا و ارز افزود: در منطقه جنوب کرمان باید گلوگاه‌ها کنترل شوند.

وی با اشاره به اینکه بخشی از این کالاها که از راه مرزهای شرقی و جنوبشرق به شکل قاچاق وارد کشور می‌شوند، سرطان‌زا است ، تأکید کرد: باید روند مبارزه با قاچاق کالا سرعت بیشتری بگیرد.

قناعتی خاطرنشان کرد: باید کارگروه‌هایی برای جلوگیری از این پدیده در منطقه تشکیل و برنامه هایی در این راستا ارائه شود.

وی تصریح کرد: گلوگاه مرصاد و گلوگاه سیرجان را بازدید کردم و کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان با حضور استاندار کرمان تشکیل شد و مشکلات و پیشنهادها در این کمیسون مورد بررسی قرار گرفت.
معاون سیاسی امنیتی استاندار کرمان نیز در این نشست گفت: با توجه به اینکه استان کرمان گذرگاه مهمی در قاچاق است، باید امکانات و تجهیزات بیشتری برای مبارزه با قاچاق کالا داشته باشد
.

کمالی افزود: عمده دام قاچاق کشور از جنوب وارد می‌شود و با توجه به اینکه منطقه جنوب کرمان وسیع است، اگر چند گلوگاه مهم در منطقه را کنترل کنیم، نتایج خوبی در این راستا حاصل می‌شود.

در این نشست فرمانداران 7 شهرستان جنوبی به بیان مشکلات شهرستان خود در بحث مبارزه با قاچاق کالا پرداختند./س


برچسب ها: مبارزه ، قاچاق ، کرمان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.