مدیرکل امور عشایر سیستان و بلوچستان گفت: بارندگی‌های اخیر بیش از 2 میلیارد ریال خسارت به جامعه عشایری سیستان و بلوچستان وارد کرد.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران زاهدان، حمید طوقی اظهار کرد: بارندگی‌های دو هفته گذشته و جاری شدن سیل در مناطق عشایری 2 میلیارد و 500 میلیون ریال خسارت به بخش‌های مسکن، دام، منابع آبی و راه مناطق عشایری شهرستان‌های خاش، زاهدان، سیب و سوران، نیکشهر و ایرانشهر بر جای گذاشت.

مدیرکل امور عشایر سیستان و بلوچستان افزود: خسارت وارده به بخش راه 750 کیلومتر، دام 1320 رأس، مسکن 25 واحد و منابع آبی چشمه‌سارها و قنوات 110 دهنه است.

مدیرکل امور عشایر سیستان و بلوچستان ادامه داد: با توجه به اینکه سرمایه اصلی عشایر دام آنها است و خسارت جدی در این زمینه به آنها وارد شده، باید تمهیدات ویژه برای جبران خسارت به آنها در دستور کار قرار گیرد.

وی همچنین رسیدگی به راه‌های دسترسی خسارت دیده مناطق عشایری را نیز از اولویت کارها برشمرد و خاطرنشان کرد: با توجه به پراکندگی و دوری نقاط عشایری و خسارت جدی به راه‌ها خدمات‌رسانی به عشایر و تردد آنها با مشکل روبه‌رو است که توجه ویژه به این امر باید صورت پذیرد./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.