وزیر خارجه یمن گفت: عبدالله صالح در انتخابات ریاست جمهوری آینده یمن نامزد نخواهد شد.

 به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران ؛ ابوبکر القربی در گفتگو با شبکه تلویزیونی اسکای نیوز عربی ادامه گفتگوها در یمن را تنها راه برای محقق شدن راه حل مسالمت آمیز جهت پایان دادن به مشکلات این کشور دانست.  وی تاکید کرد که طرح شورای همکاری خلیج فارس برای پایان دادن به بحران یمن تنها تضمین برای ثبات این کشور است.

القربی تلاش علی عبدالله صالح رئیس جمهور سابق یمن برای نامزدی خود در انتخابات ریاست جمهوری آینده این کشور را تکذیب کرد.

وی گفت: باید به زمان های مشخص پایبند باشیم تا بتوانیم مفاد طرح شورای همکاری خلیج فارس و سازوکارهای اجرایی آن را محقق کنیم. تلاش برای به تعویق انداختن اجرای بخش هایی از مفاد این طرح یا ارائه جایگزین های دیگر برای این طرح خطراتی است که طرح شورای همکاری خلیج فارس را تهدید می کند. اگر همه در مسیر اجرای مفاد این طرح حرکت کنیم و به سازوکار اجرایی آن پایبند باشیم امنیت و ثبات یمن تضمین خواهد شد. باید تلاش کنیم پارلمان جدید در یمن تشکیل و رئیس جمهور جدید این کشور انتخاب شود.

وی درباره اخبار منتشر شده مبنی بر تلاش علی عبدالله صالح برای نامزدی در انتخابات ریاست جمهوری یمن بیان داشت: من به عنوان یکی از اعضای کنگره خلق یمن تایید می کنم علی عبدالله صالح خود را در انتخابات ریاست جمهوری آینده نامزد نخواهد کرد. ما در نشست آینده کنگره نامزد خود را برای این انتخابات مشخص خواهیم کرد و همه اعضا می خواهند عبد ربه منصور هادی رئیس جمهور فعلی یمن را نامزد این حزب در این انتخابات کنند.

انتهای پیام / 
برچسب ها: یمن ، عبدالله ، صالح ، وزیر ، خارجه ، نامزدی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار