حدود شش نفر شنبه در درگيريها بين حوثي هاي شيعي و قبايل طرفدار سلفي‌ها در يک جبهه جديد در منطقه مرزي يمن با عربستان کشته و دهها نفر ديگر زخمي شدند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاري شين‌هوا ؛ يک منبع محلي مسئول گفت درگيريها بين حوثي ها و قبايل طرفدار سلفي‌ها امروز در منطقه « فج» از توابع شهر مرزي حرض واقع در مرزهاي يمن با عربستان  رخ داد. اين منبع افزود دست‌کم شش نفر کشته شدند که چهار نفر آنها حوثي و دو نفر ديگر سلفي هستند و دهها نفر از دو طرف زخمي شدند.

وي افزود « درگيريها امروز به شکل گسترده‌اي رخ داد و دو طرف از انواع سلاحهاي نيمه سنگين و خمپاره استفاده کردند.»اين منبع گفت حوثي‌ها به اين منطقه که قبايل سني از چند روز پيش در آن تجمع کرده‌اند حمله کردند. اين حمله پس از آن صورت گرفت که اين قبايل راههاي تدارکاتي را به روي گروه حوثي از استان حديده به استان صعده بستند.

مهيب ضالعي سخنگوي سلفي ها در يمن گفت درگيريهاي شديدي امروز منطقه فج از توابع شهر حرض بين قبايل طرفدار سلفي و گروه حوثي رخ داد.وي تأييد کرد شماري کشته يا زخمي شدند.اين منبع گفت حوثي‌ها به قبايل اين منطقه براي کنترل بر خطي که حرض و حديده را به استان صعده متصل مي کند، حمله کردند اما قبايل حمله آنها را دفع کردند. درگيريها بين سلفي ها و حوثي ها در جبهه کتاف در استان صعده نيز به کشته و زخمي شدن شماري منجر شد. درگيريها در  اين منطقه از يک هفته پيش ادامه دارد. 

سلفي ها براي پراکنده کردن حوثي ها از اطراف دار الحديث در شهر دماج به گشودن جبهه هاي حرض و کتاف اقدام کرده اند.دار الحديث از بيش از يک ماه پيش هدف گلوله باران قرار گرفته و به محاصره در آمده است.  يمن با اين درگيريهاي طائفه اي وارد مرحله جديدي از منازعه شده است و اين بيم وجود دارد که درگيري ها با توجه به يارکشي هر يک از طرفها در تعدادي از استانها به مناطق ديگر گسترش يابد.

انتهای پیام /
برچسب ها: یمن ، حوثی ، سلفی ، صعده
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار