چاپگرهای سه بعدی که به نظر سرگرم کننده می رسیدند پا در عرصه اسلحه سازی نهاده اند.

به گزارش خبرنگار  اورژانسit باشگاه خبرنگاران؛ چندی پیش بود که چاپ‌گرهای سه بعدی در دنیا خبرساز شدند و گفته می‌شد که این چاپ‌گرها علاوه بر هزینه های هنگفت، کار با آنها نیز بسیار سخت است چراکه باید نرم افزارهای طراحی های سه بعدی مانند 3D مکس را نیز فرا گرفت





اما تا پیش از این که خبر اسلحه سازی توسط این دستگاه خبرساز شود، صحبت از آمدن این دستگاه در خانه ها بود!

با آنکه قیمت 500 هزار دلاری هنوز آنقدر گران هست که حالا حالاها شاید به همه خانه ها راه پیدا نکند اما سوال اینجاست اگر در خانه هر کسی بخواهد اسلحه ی سرد و گرمی بسازد چه اتفاقی رخ خواهد داد؟

خبر از آن جا منتشر شد که شرکت Solid concepts اسلحه ی کمری 1911 را به صورت قانونی طراحی کرد.





این اسلحه کمری Liberator نام دارد و به کمک روش تف جوشی لیزری و شکل دادن پودر فلزی ساخته شده است. این اسلحه یک کپی از سلاح کمری 1911 و درست مانند یک تفنگ نیمه اتوماتیک شلیک می کند.

چندی پیش ماکت این اسلحه توسط پلاستیک ساخته شد اما چند ماهی نمی گذرد که اصل نمونه آن رونمایی شده است. با این پیشرفت پرسرعت هم می توان برای پیشرفت در بسیاری از موارد خوشحال و در بعضی از موارد نگران بود.




اما لازم به یادآوری است که استفاده و کار با این دستگاه اصلا کاری راحت نیست و هنوز راه حل آسانتری جهت استفاده و کار با این دستگاه ارائه نشده است.

اما باید از پیشرفت روز افزون این چاپ‌گرها خوشحال بود چراکه با این طراحی نشان داد که می توان به بسیاری از رویاهای بشری برای خدمت رسانی به مردم دنیا جامه ی عمل پوشاند.

انتهای پیام/

گزارش: پوریا سلیمان‌زاده
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.