"لوران فابیوس"‌وزیر امور خارجه فرانسه از ادامه مذاکرات میان ایران و کشورهای 5+1 برای حل اختلافات موجود خبر داد .

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران ؛‌ وی در ادامه تاکید کرد : هر دو طرف مذاکره به تحقق توافقی دوجانبه امیدوراند با این حال همچنان موارد اختلاف فراوانی وجود دارد . 

لوران فابيوس وزير امور خارجه فرانسه در پايان ديدار با محمد جواد ظريف همتاي ايراني خود در ژنو اعلام کرد مسائل مهمي در مذاکرات درباره برنامه هسته اي ايران وجود دارد.

فابيوس در پايان ديدار با ظريف در بيانيه اي که در اختيار خبرگزاري فرانسه قرار گرفت، اعلام کرد: ما مي خواهيم به توافق برسيم اما مسائل مهمي به ويژه درباره رئاکتور اراک و همچنين ذخاير اورانيوم غني شده ايران وجود دارد.

وی همچنین اظهار داشت :‌ ایران در این مذاکرات ما را احمق فرض کرده است .

پاريس در مذاکرات درباره برنامه هسته اي بحث انگيز ايران موضع سخت گيرانه اي دارد و بعد از ازسر گيري مذاکرات بين تهران و قدرت هاي بزرگ در ژنو روي اين دو موضوع تاکيد کرده است.

وزراي امور خارجه آمريکا، فرانسه، آلمان، انگليس و روسيه براي پيوستن به مذاکرات به ژنو رفتند.

ويليام هيگ وزير امور خارجه انگليس اعلام کرد قدرت هاي بزرگ بايد از « فرصت پيش آمده در مذاکرات ژنو » که با « پيشرفت هاي مهم » همراه است، استفاده کنند.

گفتنی است، امروز روز سومی است که نمایندگان ایرانی با نمایندگان کشورهای 5+1 در ژنو برای حل اختلافات هسته ای با یکدیگر دیدار و گفتگو می کنند. 

انتهای پیام /
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار