معاون فنی و عمرانی عمران شهرداری منطقه دو گفت: فاز سوم بوستان نهج البلاغه تاکنون 40 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است و 16 هکتار این بوستان تا پایان سال جاری به بهره برداری می‌رسدکه به امکاناتی چون تصفیه آب مجهز است.

به گزارش  خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران ،، احمدپور با اشاره به هدف احداث بوستان‌های نهج البلاغه افزود: در شهرهای بزرگ از جمله تهران مردم با مشکلاتی چون آلودگی هوا، کمبود فضای سبز محیطی روبرو هستند و نیاز آنها را به باهم بودن و ایجاد اوقاتی خوش بیشتر می‌کند. ایجاد فضای سبز با در اختیار گرفتن زمین‌های بلااستفاده ، کاهش آلودگی هوا و آلودگی صوتی، بهبود فضای بصری شهر از جمله اهداف احداث بوستان‌های نهج البلاغه است.

معاون فنی و عمرانی شهرداری منطقه دو با اشاره به فاز یک بوستان نهج البلاغه با مساحت 35 هکتار و فاز دو بامساحت 55 هکتار ادامه داد: فاز سه بوستان نهج البلاغه با مساحت 25 هکتار که از شمال فاز یک بوستان نهج البلاغه تا بزرگراه نیایش امتداد دارد؛ از ابتدای مرداد ماه امسال عملیات ساخت آن آغاز شده است .

وی تصریح کرد: طراحی 16 هکتار این بوستان انجام شده و تاکنون 40 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است و پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال جاری به اتمام برسد.

وی در خصوص 9 هکتار بوستان نهج البلاغه نیز اظهار داشت: 9 هکتار این فاز در حال رفع معارض است و بنابر توافقی که با معارضین صورت بگیرد امید می‌رود تا پایان شهریور 93، 25 هکتار این فاز به بهره‌برداری برسد.

به گفته‌ی معاون فنی و عمرانی شهرداری منطقه دو برای احداث این فاز پیش بینی اعتبار 30 میلیارد تومانی در بحث اجرایی آغاز شده است.

احمدپور به تفاوت این فاز با فازهای دیگر اشاره کرد و گفت: فاز یک و دو بوستان نهج البلاغه بیشتر با امکانات تفریحی و ورزشی احداث شده ولی در فاز سه سعی شده با ایجاد مکان‌های گردشگری و تفریحی چون زمین‌بازی، رستوران‌های محلی و سنتی، دومین زمین اسکیت ایران و فضاهای عمومی خدمات ارزنده‌ای به شهروندان فهیم ارائه کند.

معاون فنی و عمرانی شهرداری منطقه دو در خصوص یکی از ویژگی‌های خاص این فاز بیان داشت‌: تصفیه آب رودخانه فرحزاد که از فاز سه بوستان نهج البلاغه می‌گذرد، مسئولان و کارشناسان بهداشت را از هرگونه نگرانی مبنی بر استفاده از آن ایمن می‌کند.

به گفته احمدپور این تصفیه خانه پنج میلیارد تومان هزینه نیاز دارد.

وی با بیان این که یکی از ویژگی‌های مثبت هر مکان و به خصوص فضای‌های عمومی داشتن امکاناتی برای پارک خودروهاست اظهار داشت: برای فاز سه بوستان نهج البلاغه نیز پارکینگ در انتهای خیابان گل‌افشان شمالی پیش‌بینی شده است که برای ساخت آن به دو سال زمان از طراحی تا بهره‌برداری نیازمندیم.

انتهای‌پیام/
برچسب ها: پیشرفت ، بوستان ، شهرداری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار