گزيده‌اي از اخبار روز فضاي مجازي؛

ابتکار عمل یک وهابی برای دست‌یابی به حورالعین/ حذف نماد جنجالی از ساختمان ایران‌ایر/ تعلیق حق رای آمریکا و رژیم صهیونیستی در یونسکو

بستگان سردار احمدی‌مقدم تهدید به تیرباران شدند!، فریاد امام خمینی(ره) بر سر یک مداح، حذف نماد جنجالی از ساختمان ایران‌ایر، ابتکار یک عامل انتحاري براي کسب حورالعين‌، حق رای آمریکا و رژیم صهیونیستی در یونسکو به حالت تعلیق درآمد و ... از جمله اخبار جذاب بسته خبري امروز است.

به گزارش خبرنگار سیاسی باشگاه خبرنگاران؛ هر روز شاهد توليد حجم گسترده‌اي از اخبار و گزارشات مختلف و متنوع در خبرگزاري‌ها و پايگاه‌هاي خبري هستيم كه رصد تمام اين اخبار براي مخاطبان در گرو صرف وقت بالايي است و البته از حوصله آنها نيز خارج؛ براي تسهيل در مرور اين اخبار، تلاش داريم گزيده‌اي از اخبار سياسي هر روز كه در فضاي مجازي منتشر مي‌شود را در قالب يك بسته خبري در اختيار مخاطبان قرار دهيم.

استفاده نکردن از فرصت مذاکرات ژنو توسط غربی‌ها بی‌عقلی است

روزنامه "فرانکفورتر آلگماینه" در تحلیلی درباره مذاکرات هسته‌ای ژنو نوشت: ایران به پیشرفت‌های سریع در میز مذاکرات با غرب علاقمند است و برای توافق آمادگی دارد. این غیرعاقلانه است که غربی‌ها از این فرصت استفاده نکنند، برای دومین‌بار و در عرض یک فاصله زمانی کوتاه وزرای امور خارجه ایران و آمریکا با هم بر سر میز مذاکره نشستند. حدود شش ماه پیش چنین شرایطی غیرقابل تصور بود. در آن زمان همچنین غیر قابل تصور بود که مناقشات اتمی ایران با غرب بتواند به یک توافق منجر شود.

به گزارش تسنیم، این روزنامه آلمانی با اشاره به اینکه حالا دیپلمات‌های غربی باید منصفانه عمل کنند و به ایران یک فرصت بدهند تا بتواند بار سنگین تحریم‌ها را کم کند، نوشت: ایران می‌خواهد به قدرتی در بین کشورهای حاشیه خلیج‌فارس تبدیل شود. نزدیکی واشنگتن به ایران می‌تواند پایانی بر روابط ویژه عربستان سعودی با آمریکا باشد. آل‌سعود از تقویت قدرت ایران شیعی هراسان است. عاقبت چنین وضعیتی می‌تواند منجر به تشکیل یک ائتلاف غیرمنتظره سعودی-اسرائیلی علیه مناسبات رو به بهبود ایران-واشنگتن باشد. اخیرا هم عربستان سعودی تهدید کرده است که از کشور پاکستان سلاح اتمی تهیه می کند.
 
حق رای آمریکا و رژیم صهیونیستی در یونسکو به حالت تعلیق در آمد

سازمان آموزشی، علمی، فرهنگی سازمان ملل متحد (یونسکو) حق رای دادن آمریکا را در آن سازمان به حال تعلیق در آورد، این اقدام پس از آن صورت گرفت که آمریکا در مهلت مقرر، تعهدات مالی خود به این نهاد بین‌المللی را ایفاء نکرد.

به گزارش ایسنا، دولت آمریکا در سال ۲۰۱۱ پس از آن که یونسکو عضویت دولت فلسطینی را در آن سازمان پذیرفت، بخشی از تعهدات مالی خود را به یونسکو لغو کرد، آمریکا حدود یک پنجم هزینه سالیانه یونسکو، یعنی حدود ۷۰ میلیون دلار را تامین می‌کند و به گزارش بی‌بی‌سی حق رای دادن اسرائیل هم که از دو سال پیش تعهدات مالی خود به یونسکو را متوقف کرد، در آن سازمان به حال تعلیق در آمده است.

آمریکا و اسرائیل مدعی هستند پذیرش دولت فلسطینی در آن سازمان به فرصت‌ها برای از سرگیری مذاکرات صلح خاورمیانه آسیب می‌رساند. بسیاری از دیگر دولت‌ها این ادعای آمریکا و اسرائیل را رد می‌کنند، به تعلیق افتادن حق رای دادن آمریکا در یونسکو در حالی اعلام شده که تلاش‌هایی از سوی آمریکا برای میانجیگری صلح بین اسرائیلی‌ها و فلسطینیان در جریان است.


همجواری روحانی و خاتمی در مجلس


مهر نوشت: سید محمد خاتمی و حسن روحانی، روسای جمهور اسبق و فعلی ایران وقتی هر دو نماینده دورۀ اول مجلس شورای اسلامی بودند.



توافق هسته‌ای آمریکا و ایران به مثابه تسلیم شدن است

آسوشیتدپرس نوشت: نیوت گینگریچ رئیس اسبق مجلس نمایندگان آمریکا و از جمهوری‌خواهان تندرو حامی اسراییل از تلاش‌های دیپلماتیک وزیر خارجه این کشور برای دستیابی به توافقی موقت با ایران بر سر برنامه هسته‌ای این کشور انتقاد کرد و در روز گذشته گفته است که دولت باراک اوباما رئیس‌جمهوری آمریکا با اعتماد کردن به دشمنان کشور، هم‌پیمانانش را (اسراییل) تنبیه می‌کند.

ایرنا نوشت، گینگریچ با انتقاد از تلاش‌های جان کری وزیرخارجه آمریکا برای رسیدن به توافقی موقت با ایران بر سر برنامه هسته‌ای این کشور آن را به مثابه تسلیم شدن دانست و تلاش‌های دیپلماتیک دولت آمریکا در این زمینه را توافقنامه مونیخ خاورمیانه خواند که به تصمیم سال 1938 قدرت‌های اصلی اروپایی درباره اجازه به آلمان نازی برای الحاق چکسلواکی به خاک این کشور اشاره داشت.

گینگریج خاطرنشان کرد: بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر اسرائیل تاکید دارد که هرگونه توافق معامله‌ای بد خواهد بود.

ابتکار یک عامل انتحاري براي کسب حورالعين!

هفته گذشته نيروهاي امنيتي افغانستان موفق شدند يک فرد انتحاري که قصد داشت خود را در ميان جمعيت منفجر کند، شناسايي کرده و وي را بازداشت کنند و بعد از بازجويي مشخص شد که او از نيروهاي وابسته به جنبش تروريستي طالبان است. نيروهاي امنيتي افغانستان در حالي که اين فرد انتحاري را مورد بازرسي بدني قرار مي دادند، متوجه شدند که يک لوله آهني بسيار مقاوم و سخت را به عنوان پوشش بر روي قسمتی از بدن خود قرار داده است.



به گزارش شیعه‌آنلاین، هنگامي که از وي در مورد علت اين اقدام سوال کردند، در پاسخ گفت: من اين کار را کردم تا در انفجار انتحاري بخشی از بدنم سالم بماند تا در قيامت هنگامي که به بهشت مي روم و قرار است به من حور العين بدهند، بدنم سالم باشد! زیرا شيخ ما به ما گفت که "اگر عمليات انتحاري انجام دهيد، خداوند شما را به بهشت مي‌فرستد و در آنجا به شما 72 حورالعين بهشتي مي‌دهد".

گفتني است، اين اولين باري نيست که نيروهاي وابسته به طالبان که پيرو تفکر و اعتقادات انحرافي وهابيت هستند، بازداشت مي‌شوند و از اين‌گونه انديشه و اعتقادات خود پرده برمي‌دارند.
 
حذف نماد جنجالی از ساختمان ایران‌ایر

به گزارش رادیو بین‌المللی چین (CRI) از تهران، نخستین‌ بار در آذرماه 1389 یک سایت خبری با انتشار تصویری که توسط گوگل ارث ثبت شده بود، از یافتن ستاره داوود روی بام ساختمان مرکزی هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران (هما) واقع در فرودگاه مهرآباد تهران خبر داد. به دنبال این رخداد، شرکت ایران‌ایر بلافاصله نسبت به حذف نماد اسرائیل اقدام کرد و اکنون تصاویر جدید ماهواره گوگل ارث نشان می‌دهد که روی آن پوشانده شده و دیگر قابل مشاهده نیست.

به گزارش تابناک، تا پیش از انقلاب اسلامی 1357، اسرائیل در زمینه‌های مدرنیزه‌سازی کشاورزی، دفاع هوایی، گردشگری و همچنین آموزش 1500 متخصص تعاونی‌های سازندگی در ایران فعالیت داشت و به این کشور کالا صادر می‌کرد همچنین از سوی دیگر هواپیمایی «El Al» از سال 1960 به بعد، از فرودگاه مهرآباد به فرودگاه بین‌المللی بن‌گوریون پروازهای ثابت داشت. وجود ستاره داوود روی ساختمان مرکزی ایران‌ایر نیز به آن دلیل بود که در زمان پهلوی، چندین شرکت اسرائیلی در زمینه ساخت ‌و ساز و پیمانکاری تاسیسات بزرگ، پروژه‌های مهمی را در ایران اجرا کردند.





سایت خبری "نماینده" و رقابت با "خانه ملت"

بعد از عدم موفقیت دکتر غلامعلی حدادعادل در کسب ریاست مجلس نهم در رقابت با علی لاریجانی، حداد به عنوان رئیس فراکسیون اصولگرایان انتخاب شد، اما عملا اصولگرایان مجلس در دو فراکسیون اصولگرایان (به ریاست حداد) و "رهروان ولایت" (نزدیک به لاریجانی) تقسیم بندی شدند. خبرگزاری خانه ملت که بیشتر به انعکاس خبرهای رهروان ولایت پرداخته است که این مسئله باعث شد که به مرور فراکسیون اصولگرایان (حداد) به فکر تریبونی مجزا برای بیان و انتشار دیدگاه‌های خود بیفتند.



به گزارش پارسینه، قرعه این کار به نام " فریدالدین حدادعادل" فرزند غلامعلی حدادعادل زده شد و سایت "نماینده" از اوایل سال جاری، تاسیس شد تا تریبونی در مقابل سایت "خانه ملت" باشد، سایت نماینده در انتخابات ریاست‌جمهوری ابتدا حامی حداد بود و با کناره‌گیری وی، سایت نماینده به حمایت توام از جلیلی و قالیباف پرداخت.

در ماه‌های اخیر سایت نماینده، انتقاد به دولت حسن روحانی را با طرح چهره‌هایی چون غلامعلی حدادعادل، جمعیت ایثارگران و چهره‌های سابقا منتسب به احمدی‌نژاد را در دستور کار خود قرار داده است، کلید خوردن انتخابات مجلس دهم در فضای  سیاسی کشور باعث شدیدتر شدن رقابت این دو سایت خواهد شد، هرچند که در چند روزه اخیر اخباری مبنی بر مدیرعاملی فریدالدین حدادعادل بر خبرگزاری مهر-وابسته به سازمان تبلیغات اسلامی- نیز به گوش می‌رسد.

بادیگاردهای وزیر آمریکایی در ژنو

خروج جان کری وزیر امورخارجه آمریکا از محل نشست سه جانبه در ژنو



تغییرات دولت از 1000 نفر گذشت


تعداد عزل و نصب‌ها در دولت یازدهم در فاصله چند روز مانده تا وعده 100 روزه‌ای که رئیس‌جمهور برای ارائه گزارش عملکرد به مردم تعیین کرده بود، از مرز یک هزار نفر گذشت.

به گزارش مشرق، از ابتدای شروع به کار حسن روحانی به عنوان رئیس‌جمهوری اسلامی ایران در تاریخ 12 مرداد 1392 تاکنون، بیش از هزار نفر از مدیران کشور برکنار شده‌اند. در میان وزارتخانه‌ها و دستگاه‌های دولتی، نهاد ریاست جمهوری، وزارت نفت و وزارت بهداشت همچنان رکورددار بیشترین تغییر هستند.

بستگان سردار احمدی‌مقدم تهدید به تیرباران شدند!

شب گذشته شخصی مشکوک، در تماس با شبکه وهابی کلمه به اعدام‌های صورت گرفته اخیر در رابطه با وقایع سیستان و بلوچستان اشاره کرده و با بی‌احترامی به 14 شهیدی که از سوی گروهک تروریستی "جیش العدل" پیش از این اعدام‌ها به شهادت رسیده بودند، گفت: ما امروز شاهد بودیم افرادی را با هلی‌کوپتر آوردند و در گلزار شهدا به حساب خودشان! یکی یکی با احترام خاص، با حضور نیروهای سپاه و ارتش دفن کردند.

به گزارش جام، وی در ادامه با تهدید سردار احمدی مقدم فرمانده نیروی انتظامی و با انتساب تلویحی خود به اهل سنت افزود: "آقای احمدی‌مقدم که شما کار دادستان را محکوم نمی‌کنید ما اگر خدا شاهدِ، علما و مفتی های اهل سنت دستور دهند سه سوت حمله می‌کنیم به شش تمدی (یکی از بخش‌های شهرستان سبزوار) که زادگاهت آنجاست، تمام قوم و خویش و فامیلت را تیرباران می‌کنیم."
 
وی سپس با تکرار تهدیدهای خود گفت: "ما در مشهد اسلحه داریم، اینها حرف حساب حالی‌شان نیست و تا اسلحه برنداریم کار درست نمی‌شود"، گفتنی است وی در ابتدا مدعی شد که سابقا شیعه بوده و در ادامه بدون اشاره مستقیم به گرایشش به اهل سنت به گونه‌ای وانمود کرد که از آن‌هاست تا به قول معروف با یک تیر دو نشان زده باشد اول اینکه با به زبان آوردن "من قبلا شیعه بودم و می‌دانم آن‌ها چقدر به خون اهل سنت تشنه هستند" و در ادامه با اشاره تلویحی به سنی شدنش به بیان سخنان تند و افراطی منجر به درگیری، تفرقه و تحریک بین مسلمانان دامن زند، کاری که وهابیون لندن‌نشین آن را در دستور کار خود قرار داده است. به همین دلیل می‌توان به طور قطع تماس فوق را کار عوامل خود این شبکه دانست.

پوشش کاترین اشتون در مذاکره با ایرانیان

اشتون یک لباس را دو بار نمی‌پوشد، با هر بار عوض کردن دستپخت خیاط لنکشایر، زادگاهش، پیامی را به طرف مقابل می‌دهد: "می‌توانی روی همراهی من حساب کنی" یا "من می‌خواهم به تو احترام بگذارم" رصد لباس پوشیدن این زاده لنکشایر برای رسانه‌نگاران و تحلیلگران ایرانی، هنگامی که طرف حساب اشتون، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، یک تیم وطنی باشد، وظیفه حساسی شمرده می‌شود. وظیفه‌ای که بارها به سرگرمی تبدیل شده و حتی سوژه رسانه‌های آن طرف آب هم شده، مخصوصا وقتی که روزنامه‌ای در تهران، به مدد "فتوشاپ"  یقه لباس اشتون را چند انگشتی بالا برد.
 






















به گزارش خبر، نوع پوشش اخیر او در ملاقاتهایی که امروز و روزهای گذشته با جواد ظریف داشته، نشان می‌دهد کاترین اشتون، از هر زمان دیگری، بیشتر عرف پوشش بانوان را رعایت کرده و به دنبال رسیدن به نقاط مشترک و مفاهمه با تیم ایرانی است. به نظر می‌رسد خیاط لنکشایر، زحمت رسانه‌نگاران ایران را در پوشش تصویری به مذاکرات او با تیم ایرانی، کم کرده است. چرا که این بار، کاترین اشتون، با مانتو و شلوار به پای میز مذاکره با طرف ایرانی رفته است.

احمدی‌نژاد در ساختمان ولنجک ساکن شد

با اختصاص ساختمانی از سوی بنیاد مستضعفان به محمود احمدی‌نژاد در منطقه ولنجک، وی از ساختمان لادن بزودی نقل مکان خواهد کرد، محمود احمدی‌نژاد که پس از اتمام دوره ریاست‌جمهوری خود، یکی از بهترین ساختمان‌های دولت را که در میدان ونک تهران قرار دارد را بعنوان دفتر شخصی خود انتخاب کرده بود، اکنون در حال نقل مکان به یکی از ساختمان‌های بنیاد مستضعفان در ولنجک می‌باشد.

به گزارش انتخاب، گرچه بنابر روایت رسانه‌های حامی وی، ساختمان لادن بدلیل کمبود بودجه دولت در حال فروش می‌باشد اما به نظر می‌رسد محمود احمدی‌نژاد تمایل دارد که در ساختمانی معتلق به بنیاد مستضعفان منتقل مستقر شود و گفته می‌شود ساختمان مذکور که در خیابان الف واقع در منطقه ولنجک قرار دارد هم اکنون در حال تغییر دکوراسیون و نوسازی است تا میزبان احمدی‌نژاد باشد.

گفتنی است سیدمحمد خاتمی نیز پس از تخلیه دفتر خود در میدان آرژانتین تهران به ساختمانی متعلق به بنیاد مستضعفان در خیابان یاسر نقل مکان کرده بود.


ایران در پرونده هسته‌ای به دنبال عقب‌نشینی استراتژیک نیست

محمدرضا محسنی‌ثانی رئیس کمیته امنیت داخلی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی در پرونده هسته‌ای به دنبال عقب‌نشینی استراتژیک نیست و در این مسیر از حقوق مسلم خود کوتاه نخواهد آمد، اظهار داشت: بی‌تردید استراتژی جمهوری اسلامی غیرقابل تغییر است، بنابراین این نظام در موضوع پرونده هسته‌ای نیز به دنبال عقب‌نشینی استراتژیک و یا امتیاز دادن به طرف غربی نیست.

وی در گفتگو با مهر با تاکید بر اینکه نظام اسلامی از اصول و ارزش‌های خود دست برنمی‌دارد و تنها بر حسب شرایط تاکتیک‌های نظام تغییر می‌کند و این امر به معنای تغییر استراتژی نیست، گفت: عده‌ای به دنبال تغییر استراتژی جمهوری اسلامی هستند، اما این افراد باید بدانند که جمهوری اسلامی در زمینه پرونده هسته‌ای از مواضع مسلم و به حق خود کوتاه نمی‌آید و همواره بر منش و استراتژی خود در سیاست خارجی تاکید می‌کند.

محسنی‌ثانی نشان دادن نرمش را به دشمنان یکی از تاکتیک‌های نظام اسلامی برای پیش بردن اهداف و سیاست‌های خود دانست و تصریح کرد: این امر به معنای عقب‌نشینی نیست و جمهوری اسلامی کشوری مقتدر و مستقل است و هرگز به هیچ کشوری اجازه نخواهد داد تا در سیاست‌های داخلی نظام اسلامی دخالت کند.

اشتباه دولت احمدی‌نژاد در حوزه دیپلماسی هسته‌ای

منصور حقیقت‌پور نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس نهم، اقدامات دولت احمدی‌نژاد در حوزه دیپلماسی هسته‌ای را ناکارآمد دانست و اظهار داشت: این اقدامات یک اشتباه بزرگ بود که منجر به تعیین قطعنامه علیه ایران شد و در صورتی که دولت احمدی‌نژاد از ظرفیت بزرگی که رهبری در اختیار آن قرار داده بود، به درستی استفاده می‌کرد، قطعنامه سیاسی علیه ما صادر نمی‌شد.

نمایده مردم اردبیل در مجلس نهم در گفتگو با ایلنا، با اشاره به اینکه مجلس براساس فرامین رهبری به تیم مذاکره کننده هسته‌ای اطمیان دارد، گفت: روند دیپلماسی تیم مذاکره کننده را مثبت ارزیابی می‌کنم.

گورستان خودورها در سوئیس

گورستان خودرو در گوربتال سوئیس (نزدیک به شهر برن) مملو است از خودروهایی که سال‌هاست در آنجا رها شده و حتی به چرخه بازیافت و تبدیل در نیامده‌اند، در این گورستان چیزی حدود 400 موتورسیکلت و هزار خودروی قدیمی پارک شده‌اند و توماس مارگلیست عکاس سوئیسی با به تصویر کشیدن خلاقانه آنچه خود عاقبت خودورهای از رده خارج می‌خواند نوعی تلفیق حیات و مرگ را ترسیم نموده است.

به گزارش تابناک، رطوبت هوا در مدت زمان سپری شده موجب رویش گیاهان و محل زندگی حشرات شده و از سویی زنگ‌زدگی عمیق بدنه فلزی این وسایل نقلیه، فرسودگی تدریجی جسم پس از مرگ را به ذهن متبادر می‌کند.









نتانیاهو به جمع نگران‌ها از معامله قرن پیوست

همزمان با انتشار اخبار و گزارش‌های فراگیر رسانه‌ای از پیشرفت در مذاکرات ژنو بین ایران و گروه 1+5، نگرانی‌های بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژِیم صهیونیستی دامنه بیشتری یافته و حتی مجبور شده افزون بر تک گویی‌های ضد ایرانی به توییتر نیز متوسل شود و از نگاه خود برای این مذاکرات نسخه پیچی کند.

به گزارش ایرنا، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی پس از پایان روز نخست گفتگوها، در توییتر خود نوشت: اگر اخباری رسیده از ژنو درست باشد ایران به معامله قرن دست یافته است، تایمز اسرائیل نیز نوشت که جان کری وزیر خارجه آمریکا برای سومین بار در طول 72 ساعت گذشته با نتانیاهو دیدار کرد.

یک مقام آمریکایی گفت که سفر جان کری وزیر خارجه امریکا به ژنو تصمیمی در دقیقه 90 است که نشان‌دهنده توافق قریب‌الوقوع بین ایران و پنج بعلاوه یک است.

چرا امام خمینی بر سر مداح فریاد کشید؟

حجــت‌الاسلام محمدحسن رحیمیان در کتاب خاطرات خود از دوران حضور امام در نجف اشرف، تعریف می‌کند: در ولادت معصومین (ع) نیز جلوس داشتند و گاهی هم مداحان اهل بیت، شعر می‌خواندند. ظاهرا در ۲۰ جمادی الثانی ۱۳۸۸ قمری که سالروز ولادت حضرت زهرا (س) بود، طبق معمول حضرت امام (ره) در حیاط منزلشان که حدود 40 متر مربع مساحت داشت و آکنده از جمعیت بود، جلوس کرده بودند.

پارسینه
نوشت: در آن روز یکی از مداحان ایرانی که بسیار خوش صدا بود و تازه به عراق آمده بود، اجازه گرفت و شروع کرد به خواندن قصیده‌ای درباره حضرت زهرا(س) تا رسید به بیتی که برای بالا بردن مقام حضرت زهرا (س) بوی تحقیر برخی از انبیای عظام از آن استشمام می‌شد. در حالی که جمعیت سراپا گوش بودند، حضرت امام قبل از آنکه جمله تمام شود، ناگهان با لحنی تند فریاد زدند: "آقا این چه حرف‌هایی‌ست، می‌خوانید، آقا این مطالب را نخوان" (نقل به مضمون)

به این ترتیب با وجود علاقه و ارادت فوق‌العاده‌ای که به حضرت زهرا (س) داشتند و در ذکر مصیب ایشان حتی یک لحظه نمی‌توانستند از گریه و ریختن اشک، خودداری کنند، برای یک لحظه هم نتوانستند شکستن مرزهای الهی را با کوچک شمردن انبیا به خاطر حضرت زهرا (س) تحمل کنند و بدون رودربایستی با این که میزبان جلسه بودند و مداح میهمان بود، بی‌درنگ و در میان جمع و در وسط جمله با قاطعیت او را نهی کردند.

عکس نماینده‌ مجلس ‌ترکیه ازحجاب ‌زنان ‌ایرانی

یک نماینده مجلس ترکیه از حزب لاییک جمهوریخواه خلق (CHP) در اعتراض به سیاست‌های دولت اسلامگرای رجب طیب اردوغان با یک پلاکارد در جلسه مجلس حاضر شد.

عصرایران به نقل از سی.ان.ان ترک نوشت: در این پلاکارد با مقایسه حجاب زنان ایران در سال ۱۹۶۰ و سال ۲۰۱۳ دو تصویر متفاوت از ایران دوران شاه و زمان حاضر را به نمایش گذاشته و در زیر آن نوشته است: ترکیه ایران نخواهد شد.





به تازگی ورود اولین نمایندگان محجبه به پارلمان ترکیه پس از ۱۴ سال، نگرانی محافل لائیک در این کشور را به دنبال داشته است. طبق آمار رسمی دولت ترکیه، بیش از ۶۰ درصد زنان ترکیه حجاب اسلامی دارند.

توهین روزنامه صهیونیستی به اوباما

روزنامه صهیونیستی یدیعوت آحارنوت نوشت: تمجید اوباما از ایران شرم‌آور است و باید گفت فشار اوباما به یهودیان مبنی بر اینکه آن‌ها به نگرانی‌های خود پشت کنند، واقعا شرم‌آور است. در حالیکه ایرانی‌ها همچنان در حال نصب صدها سانتریفیوژهای پیشرفته خود در هر ماه می‌باشند، دولت اوباما سازمان‌های یهودیان آمریکایی را تحت فشار قرار داده‌اند تا از تلاش‌های خود و لابی‌ها برای لایحه‌های جدید تحریمی علیه ایران دست بردارند.
 
 به گزارش جام، یدیعوت آحارنوت افزود: این کاملا آزاردهنده است که رئیس‌جمهور آمریکا از سازمان‌های آمریکایی می‌خواهد که علیه متحد اصلی خود یعنی اسرائیل عمل کنند تا بتواند با دشمن بلند مدت خود یعنی ایران به توافقاتی برسد، باید گفت این کاملا دور از اخلاق بوده و شرم‌آور است که اوباما به یهودیان آمریکایی فشار بیاورد تا به اسرائیل پشت کنند. باید گفت این مذاکرات تنها به ایران زمان می‌دهد که بیشتر از این برنامه هسته‌ای خود را پیشرفت بدهد و روز به روز به بمب اتم نزدیک‌تر هم بشود.

اوباما با دعوت برخی از مسئولان سازمان‌های یهودی به کاخ سفید آن‌ها را تحت فشار قرار داده است تا در مورد اعمال تحریم‌های جدید با اعضای کنگره لابی نکنند.
انتهای پیام/
برچسب ها: سیاسی ، باشگاه ، خبرنگاران ، مذاکرات ژنو ، روزنامه ، فرانکفورتر ، آلگماینه ، مناقشات اتمی ، دیپلمات غربی ، لابی گری ، اعضای کنگره ، کاخ سفید ، سانتریفیوژ ، یهودیان ، یدیعوت آحارنوث ، رجب ، طیب اردوغان ، نماینده مجلس ، ترکیه ، لائیک ، منصور ارضی ، مداحان ، نخست وزیر ، تایمز اسرائیل ، امام خمینی ، معامله قرن ، گورستان خودورها ، سوئیس ، توماس مارگلیست ، قطعنامه ، گوربتال سوئیس ، رهبر انقلاب ، خیابان یاسر ، میدان آرژانتین ، بنیاد مستضعفان ، میدان ونک ، لادن ، ساختمان ولنجک ، پوشش بانوان ، خیاط لنکشایر ، کاترین اشتون ، تروریستی ، جیش العدل ، شبکه وهابی ، کلمه ، احمدی مقدم ، عزل و نصب ، وزارت نفت ، وزارت بهداشت ، جان کری ، احمدی نژاد ، وزیر خارجه ، خانه ملت ، فرید الدین ، رهروان ولایت ، فراکسیون ، اصولگرایان ، غلامعلی ، حداد عادل ، علی لاریجانی ، پهلوی ، فرودگاه ، مهر آباد ، بن گوریون ، ستاره داوود ، ایران ایر ، گوگل ارث ، رادیو چین ، وهابیت ، نماد جنجالی ، افغانستان ، شیعه آنلاین ، جنبش تروریستی ، طالبان ، عامل انتحاری ، چکسلواکی ، بنیامین ، نتانیاهو ، آلمان نازی ، توافقنامه ، مونیخ ، نیوت گینگریچ ، آسوشیتد پرس ، مجلس ، رئیس جمهور ، سید محمد خاتمی ، حسن روحانی ، عسگر اولادی ، میر حسین موسوی ، میانجیگری صلح ، یونسکو ، عضویت فلسطین ، تعهدات مالی ، بی بی سی ، تسنیم ، ایرنا ، ایسنا ، مهر ، فارس ، خرداد ، پارسینه ، اعتدال ، تعلیق ، پاکستان ، سلاح اتمی ، عربستان سعودی ، اسرائیل ، واشنگتن ، رژیم صهیونیستی ، آلمانی ، iran ، newspapaers ، iran news ، yjcnews ، yjc ، latest news ، terrorists ، rowhani ، iran president ، asgar oladi ، cia ، spiegel ، khatami
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار