بزرگترین مانور زلزله در پهنه غربی پایتخت با شرکت 11 سازمان تهران در بافتهای فرسوده با معابر تنگ و پرجمعیت منطقۀ 9 انجام می شود.

به گزارش  خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران ، این مانور با هدف اقدام موثر در سرعت عمل و چابک سازی عوامل سازمانی و نیروهای مردمی دست اندر کار مدیریت بحران منطقۀ 9 در بیستم آبانماه سال جاری انجام می شود.

بنابر این گزارش مدیر ستاد بحران منطقه اعلام کرد: هدف استرا تژیک این مانور در محلات پرجمعیت و بافت فرسوده بسیج نیروهای مردمی (دوام) و سازماندهی امکانات موجود برای کاهش تلفات جانی و مالی ساکنین در محل وقوع حادثه در حداقل زمان ممکن است.

وی با اشاره به مجاورت محله مهر آباد جنوبی با دروازه ورودی کلانشهر تهران شامل میدان آزادی و همینطور شریان های ارتباطی از جمله فرودگاه مهر آباد و بزرگراه فتح گفت: دستاوردهای این مانور نشانگر هماهنگی سازمانهای همکار در وقوع حوادث غیر مترقبه به  عنوان یک شاخص هستند در ارزیابی ساماندهی اهداف مدیریت بحران محاسبه می شود.

در ادامۀ این گزارش آمده است در راستای مشارکت مردم ساکن در محلات جهت حضور در مدیریت زلزله بکارگیری بیش از سه گروه دوام با بیش از 120 نفر دواطلب آموزش دیده در زمانهای اولیه وقوع بحران زلزله از دیگر اهداف اساس برگزاری این مانور زلزله در محله مهر آباد جنوبی خواهد بود.

بنابر این گزارش شهرداری منطقۀ 9 با حضور و همکاری بین بخشی، تعداد 110 سازمان همکار از قبیل، اداره گاز منطقه 3 تهران ، سازمان آتش نشانی،‌اورژانس غرب، نیروهای انتظامی، پلیس راهور منطقه، جمعیت هلال احمر، برق منطقه رودکی، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، مرکز بهداشت غرب تهران، بیمارستان شهید شریعتی رضوی و سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران در برگزاری این مانور تاکید کرد.
وی در ادامه افزود: انجام مانور زلزله در معابر تنگ و عرض کمتر از 2 متر محلات مسکونی با مشخصات بافت فرسوده و  پرجمعیت با مشارکت پررنگ تشکلهای مردمی و همراهی شورا یاریها در کنار سازمانهای دست اندر کار مدیریت بحران با هدف حراست از زندگی مردم ملاک کاری سازنده و مکمل یکدیگر در استفاده بهینه از امکانات است.

مدیر ستاد بحران منطقۀ 9 یاد آور شد: تلفیق مشارکت های مردمی و هماهنگی سازمان های بین بخشی نمونه واقعی از ساز و کارهای علمی در بکارگیری پتانسیل فرهنگی – اجتماعی در یک محله بحران زده است .

در پایان این گزارش  شهرداری منطقۀ 9 تصریح کرد: این مانور بیانگر تلاش پیگیر شهرداری تهران در نهادینه کردن علم و اخلاق در دفاع از حقوق شهروندی به منظور تأمین زندگی سالم و ایمنی برای شهروندان آسیب پذیر کلانشهر تهران است.

انتهای‌پیام/
برچسب ها: فرسوده ، مشارکت ، مهر آباد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار