شهردار منطقۀ 7 از نصب سیستم هوشمند در ناوگان اتوبوسرانی منطقه و تجهیز این ناوگان به منظور کاهش زمان سفر و مدیریت ناوگان خبر داد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران ، دکتر رضا نگهبان گفت: برنامه ریزی دقیق و کار آمد برای بهره وری افزونتر حمل و نقل عمومی و سبک کردن بار ترافیک ، مرتبط نمودن اطلاعات مربوط به مسیر ترافیکی حمل و نقل عمومی با سیستم چراغهای راهنمایی و اولویت بخشی به حرکت اتوبوسها در تقاطعات شهری و ارتقای رضایت شهروندان از چشم اندازهای بهره گیری از سیستم ناوگان اتوبوسرانی است.
وی بیان کرد: برای هوشمند سازی سیستم ناوگان اتوبوسرانی شهرداری منطقه و اجرای زمانبندی و نظارت بر خطوط ، تعداد 8 دستگاه رایانه و 8 دستگاه مودم جهت اتصال به اینترنت تحویل مدیران خطوط منطقه جهت دسترسی به نرم افزار شد.

رضا نگهبان تصریح کرد: به وسیله این نرم افزار و با توجه به نصب GPS  بر روی  تمام اتوبوسها امکان دسترسی به کلیه اطلاعات شامل اتوبوسهای فعال، اتوبوسهای متوقف، اتوبوسهای داخل تعمیرگاه، اتوبوسهای خارج از خط، ارائه نقشه آنلاین از وضعیت خط، ارائه جدول آنلاین از وضعیت خط از قبیل تعداد رفت و مسیر هر اتوبوس، تعداد توقف، سرعت مجاز و غیر مجاز اتوبوس در مسیر، وضعیت ایستگاه و جستجوی موقعیت اتوبوسهای خط به آسانی وجود دارد.

وی یاد آور شد: این سیستم قابلیت ارائه گزارشات عمومی کارکرد خط، کارکرد اتوبوس، تخلف سرعت،‌زمان گاراژی غیر مجاز،‌اشکال فنی، زمان خروج از توقفگاه ، عدم کار کرد کیلومتر طی  شده،‌کارکرد نیمراه، توقف،‌انتقال اتوبوس و زمان رسیدن اتوبوس بعدی و ارائه گزارشات تحلیلی شامل انحراف از برنامه زمانبندی را امکان پذیر می کند.

نگهبان افزود: دسترسی مدیران خطوط به نرم افزار مذکور منجر به کاهش انحراف از زمانبندی خط و سرویس دهی مطلوبتر می شود.
وی در پایان خاطر نشان کرد: نوسازی و تجهیز کانکسهای مدیران خطوط و تعداد هست کانکس در خیابان معلم و میدان امام حسین(ع) ، میدان سپاه ، پیچ شمران ابتدای خیابان بهار، میدان هروی و پایانه شهید بهشتی نصب شده است.

انتهای‌پیام
برچسب ها: اتوبوس ، رضایت ، مودم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار