مدیر برنامه‌ریزی تشکل‌ها و هماهنگی فعالیت‌های قرآنی نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه‌ها گفت: گردهمایی بزرگ معنوی هیئت‌های دانشجویی استان‌های کشور در روز هشتم محرم برگزار می‌شود.

به گزارش حوزه دانشگاه باشگاه خبرنگاران، حجت‌الاسلام "سید محمد طاهری" مدیر برنامه‌ریزی تشکل‌ها وهماهنگی فعالیت‌های قرآنی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها، درباره برگزاری گردهمایی هیئت‌های دانشجویی، گفت: روز سه‌شنبه 21 آبان‌ماه مصادف با 8 محرم هیئت‌های دانشجویی هر استان گردهمایی بزرگ معنوی را در یکی از دانشگاه‌های استان با حضور همه اساتید و دانشجویان  برگزار می‌کنند.
 
طاهری افزود: بیش از 500 هیئت دانشجویی در دانشگاه‌ها فعالند و برنامه‌های ویژه‌‌ای را برای این ایام در حال برگزاری دارند. پیش از محرم و در ایام عید قربان نشستی را با دبیران هیئت‌های دانشجویی طی سه روز در مشهد برگزار کردیم و با دعوت از اساتید مجرب نکات مهمی را برای برگزاری باشکوه این ایام به آنها متذکر شدیم.
 
وی ادامه داد: با توجه به تقارن ایام محرم و هفته قرآن به هیئت‌های دانشجویی توصیه کردیم برنامه‌های قرآنی را نیز در دستور کار خود قرار دهند و کرسی تلاوت و ختم قرآن گروهی داشته باشند.
 
"حجت الاسلام طاهری" با بیان اینکه دو نوآوری در برنامه‌های امسال در دستور کار داریم ،بیان کرد: احیا نذر فرهنگی که از سال گذشته آغاز شده  و از امسال با انسجام بیشتری ادامه دارد. برگزاری سوگواره شعر عاشورایی از دیگر اقدامات است که همه دانشجویان می‌توانند شعرها و سوگواره‌های خود درباره قیام امام حسین(ع) را به دفتر مرکزی در دانشگاه پیام‌نور استان اصفهان ارسال کنند و در روز اربعین به برگزیدگان این مسابقه جوایز نفیسی اهدا می‌شود.
 
وی اظهار داشت: از امسال شعر و دکلمه و مقتل‌خوانی هم جزو برنامه‌هایی است که هیئت‌های دانشجویی در دانشگاه‌ها برگزار می‌کنند تا برنامه‌ها صرفا مداحی و سینه‌زنی نباشد.
 
مدیر برنامه‌ریزی تشکل‌ها و فعالیت‌های قرآنی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها، در پایان خاطر نشان کرد: مشارکت دادن همه کانون‌ها و تشکل‌های دانشجویی در برنامه‌های هیئت‌های دانشجویی از دیگر برنامه‌هایی بود که از امسال به آن پرداخته شده است.
 
انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار