معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌شرقی گفت: گسترش کشت این محصول جزو سیاست‌های سازمان و از اولویت‌های اجرایی این مدیریت محسوب می‌شود و تلاش بر این است در قالب طرح‌های توسعه‌ی بخش کشاورزی استان و تعمیم الگوی کشت در اراضی زراعی شهرستان‌های مستعد، براساس برنامه‌ریزی‌های در حال انجام، جایگاه آذربایجان‌شرقی در تولید و فرآوری این محصول زراعی ارزشمند، بیش از پیش افزایش یابد.

 

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران تبریز ،ایرانی‌فام افزود: به علت عدم تداخل نیاز آبی محصول زعفران با محصولات عمده‌ی زراعی و باغی، این محصول بهره‌وری مناسبی دارد و نیاز آبی آن بسیار اندک است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌شرقی تشریح کرد: یکی از مسائلی که می‌تواند کمک قابل توجهی به افزایش تولیدات کشاورزی و از جمله زعفران کند مساله آموزش است که شامل تسهیلات آموزش عمومی و تخصصی است.

ایرانی‌فام ادامه داد: حمایت قیمتی، سهم عمده‌ای در افزایش سود کشاورزان و حذف دست واسطه‌ها دارد و یکی از ابزارهای آن خرید توافقی زعفران است که حداقل می‌تواند هزینه‌ کشاورزان را در مورد تولید زعفران پوشش دهد.

وی با اشاره به مشکلات رو در رو با زعفران‌کاران افزود: به علت کمبود مراکز خرید و تأخیر در پرداخت مطالبات زعفران‌کاران با مشکلاتی روبه رو شده‌اند.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌شرقی اظهار کرد: اختصاص یارانه‌های نهاده‌ای از قبیل کود و... می‌تواند نقش عمده‌ای در افزایش محصول داشته باشد/س

 

برچسب ها: ترویج ، کشت ، زعفران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.