روزنامه صهيونيستي با ابراز خشم خود از پیشرفت مذاکرات ژنو، حرکت آمريکا به سمت توافق با ايران در گفتگوهاي ژنو را جلب رضايت بيشرمانه توصيف کرد و به شدت از آن انتقاد کرد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران، روزنامه يديعوت آحارونوت چاپ اراضي اشغالي امروز در مقاله اي با عنوان "جلب رضايت بيشرمانه" نوشت: درحاليکه ايران به نصب صدها سانتريفيوژ پيشرفته جديد خودش ادامه مي دهد، دولت باراک اوباما رئيس جمهور آمريکا بر سازمانهاي يهودي آمريکا فشار وارد مي کند تا رايزني هاي خود را در حمايت از طرح سنا براي تشديد تحريمهاي اقتصادي عليه ايران متوقف کنند.

این روزنامه با خشم ادامه می‌دهد: درست در همين شرايط، آمريکا به نگراني‌هاي اسرائيل درباره برنامه هسته اي ايران پشت کرده است و به خوش خيالي‌هاي اوباما درباره راه‌حل ديپلماتيک احتمالي با ايران متکي شده است. اين کار بسيار ناراحت کننده است که رئيس جمهور آمريکا از سازمانهاي يهودي آمريکا بخواهد به متحد دموکراتيک خود پشت کنند آنهم بخاطر اينکه از دشمن ديرينه دلجويي شود و نظر آن جلب شود. از نظر اخلاقي شرم آور است که به حکومت يهودي اسرائيل پشت شود آنهم درحاليکه اسرائيل در خط مقدم اقدام هسته اي احتمالي اين دشمن براي نابودي کامل قرار دارد. 

یدیعوت آحارونوت در پایان می‌نویسد: بسيار دور از شرافت است از يهودياني که با ميراث هلوکاست زندگي مي کنند خواسته شود با  موافقت با دادن زمان بيشتر براي مذاکرات با حسن روحاني رئيس جمهور ايران، درواقع در مسير تکميل شدن برنامه هسته اي ايران شريک جرم شوند.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار