قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی گفت: تلاش رسانه‌ها باید این باشد که بدون وابستگی‌های جناحی و سیاسی، عملکرد نظام اسلامی در پرتو رهبری و اقتدار و قدرت مدیریت اسلامی را نشان دهند.




به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد ، سید احمد علوی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: تلاش رسانه‌ها باید این باشد که بدون وابستگی‌های جناحی و سیاسی، عملکرد نظام اسلامی در پرتو رهبری و اقتدار و قدرت مدیریت اسلامی را نشان دهند و در راستای ارزش‌ها و منافع نظام اسلامی گام بردارند.
علوی افزود: توسعه ایران اسلامی به منزله توانایی مدیریت اسلامی برای اداره کشور است که در این عرصه رسانه‌ها وظیفه مهمی در قبال انعکاس اخبار و مطالبی دارند که به این توسعه و پیشرفت کمک کند.
وی تاکید کرد: مشهد به عنوان پایتخت معنوی کشور سالانه پذیرای بیش از 25 میلیون زائر از داخل و 60 کشور خارجی است و از ظرفیت بالای فرهنگی برخوردار است، بنابراین باید در بخش رسانه‌‎های دیداری، شنیداری و نوشتاری به آن توجه وی‍ژه شود.
قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی تصریح کرد: نگاه جهان اسلام معطوف به مشهد مقدس است و اخبار آن جنبه بین المللی و فراملی دارد، بنابراین باید در بخش‌های مختلف رسانه همچون پایگاه‌های خبری و همچنین روزنامه‌ها، انعکاس این اخبار در اولویت باشد.
وی با بیان اینکه خبرگزاری جمهوری اسلامی از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی با اطلاع‌رسانی دقیق و با سرعت به جامعه اسلامی خدمت‌رسانی کرده است، خاطرنشان کرد: اطلاع‌رسانی درست و فراگیر همه اخبار مشهد مقدس و بارگاه منور رضوی کمک بزرگی به بخش‌های مختلف سیاسی، اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و حتی سیاسی کشور است.
علوی خاطرنشان کرد: اطلاع‌رسانی درست و فراگیر همه اخبار مشهد مقدس و بارگاه منور رضوی کمک بزرگی به بخش‌های مختلف سیاسی، اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و حتی سیاسی کشور می‌کند.
علوی با اشاره به تاکیدات آیت الله واعظ طبسی، تولیت آستان قدس رضوی در استفاده حداکثری از ظرفیت رسانه برای انعکاس انوار تابناک حرم مطهر امام رضا(ع) به جهان اسلام گفت: آنچه امروز در این نهاد انجام می‌شود، می‌تواند به عنوان الگوی مدیریت اسلامی به جهانیان معرفی شود.
وی عنوان کرد: این نهاد در احیا، بهره‌مندی و صیانت از وقف در جهان اسلام نمونه است و متولی برگزاری باشکوهترین نمازهای جماعت، بزرگترین مراسم معنوی، گستردن بزرگ ترین سفره اطعام زائران و مجاوران، دربردارنده بزرگترین گنجینه‌های فرهنگی جهان اسلام و برجسته‌ترین آثار علمی و پژوهشی در حوزه اسلامی است.
قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی بیان کرد: آستان قدس رضوی با تاکید بر ترویج فرهنگ مبتنی بر وقف در عرصه‌های اقتصادی، آموزشی، بهداشت و درمان و رفاهی اقدامات بسیار گسترده‌ای در کشور انجام داده است.
علوی اظهار کرد: آستان قدس رضوی بزرگترین نهاد موقوفاتی و منشا ثمرات و برکات فراوانی در جامعه است و رسانه‌ها می‌توانند برای تبیین جایگاه این نهاد و اطلاع‌رسانی خدمات آن در راستای گسترش فرهنگ وقف در جامعه موثر واقع شوند./س
برچسب ها: قائم ، مقام ، تولیت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.