رییس سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی سهم خط اعتباری مکانیزاسیون این استان را از تسهیلات کل کشور در سال جاری بیش از 184 میلیارد ریال اعلام کرد.

 مظفری در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران اراک گفت: مجموع تسهیلات خط اعتباری مکانیزاسیون کل کشور ، امسال هفت هزار و 500 میلیارد ریال است که این اعتبار با هدف اصلاح و ترمیم ناوگان ماشین آلات حوزه کشاورزی و ارتقای بهره وری در این بخش اعطا می شود.
وی افزود: برنامه های تدوین شده برای اعطای این تسهیلات در استان مرکزی ،شامل خرید و جایگزینی 19 دستگاه کمباین پیشرفته و پیوستن 328 تراکتور متوسط و نیمه سنگین به حوزه کشاورزی استان است.
رییس سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی اظهار کرد: هم اینک ضریب مکانیزاسیون ماشین آلات کشاورزی در استان مرکزی یک و دو دهم است که بر اساس برنامه ریزی انجام شده تا پایان سال به یک و سه دهم می رسد.
مظفری، استفاده از ماشین آلات مستهلک و سنتی را موجب افت بهره وری و کیفی بودن مراحل کاشت ، داشت و برداشت دانست.
وی عنوان کرد: از خط اعتباری سه هزار و یکصد میلیارد تومانی بانک کشاورزی به عنوان یارانه برای تجهیز سرمایه درگردش ، سهم استان مرکزی برای کشت بهاره و تابستان 195 هزار و 250 میلیون ریال و برای کشت پاییزه 532 میلیون ریال است.
رییس سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی گفت: در سال زراعی جاری همچنین 39 هزار و 750 میلیون تومان تسهیلات با نرخ چهار درصد برای تامین کود شیمیایی به استان تخصیص شده است.
هم اکنون 670هزار هکتار از اراضی استان مرکزی زیرکشت محصولات آبی و دیم است و بیش از 90 هزار خانوار در بخش کشاورزی شاغل هستند. /س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.