معاون توسعه تجارت خارجی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قزوین گفت: پس از بررسی‌های صورت گرفته 18 صادرکننده نمونه استانی و 5صادرکننده ملی استان معرفی شدند

به گزارش خبر نگار باشگاه خبرنگاران قزوین؛ مجید برزگر به شاخص‌های انتخاب صادرکنندگان نمونه اشاره کرد و گفت: برای انتخاب صادرکنندگان نمونه یک سری از شاخص‌های عمومی و اختصاصی مدنظر قرار گرفته است.

وی افزود: درآمد ارزی حاصل از صادرات، سابقه فعالیت صادراتی، مهارت فنی و تخصصی در امر صادرات، فعالیت‌های بازاریابی مانند حضور در نمایشگاه‌های داخلی و بین‌المللی و حضور در هیئت‌های بازاریابی از جمله شاخص‌های عمومی برای انتخاب صادرکنندگان نمونه بوده است.

این مسئول اضافه کرد: دارا بودن گواهی نامه‌های معتبر ملی و بین‌المللی، طرح توسعه فعالیت و جذب سرمایه‌گذار، عضویت در تشکل‌های صادراتی و صدور محصولات با فناوری بالا از دیگر معیارهای انتخاب صادرکنندگان نمونه به شمار می‌رود.

معاون توسعه تجارت خارجی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قزوین عنوان کرد: شاخص‌های تخصصی نیز در هر صنعتی مختص آن بخش است به عنوان نمونه در بخش کشاورزی دارا بودن برند، صنایع تبدیلی، استفاده از حمل و نقل هوایی و حمل با یخچال از جمله معیارهای انتخاب است.

برزگر تصریح کرد: در حوزه فرش و صنایع دستی شاخص‌هایی مانند دارا بودن کارگاه‌های متمرکز بافندگی و وجود انبار در کشورهای هدف صادرات از پارامترهای انتخاب صادرکننده نمونه در این بخش بوده است.

وی افزود: در صنایع هایتک نیز ثبت محصول در داخل کشور منجر به صادرات، ثبت محصول در خارج از کشور، فناوری و تعداد پرسنل تحصیل کرده دارای مدرک تحصیلی فوق لیسانس و بالاتر معیار انتخاب صادرکننده نمونه در این بخش قرار گرفته است.

این مسئول با بیان اینکه این صادرکنندگان بر اساس آیین‌نامه تشویق صادرکنندگان نمونه که از سوی هیئت وزیران ابلاغ شده، انتخاب شد‌ه‌اند، گفت: هدف این آیین‌نامه شناسایی صادرکنندگان فعال، تشویق آنان به ادامه فعالیت، معرفی این واحدهای نمونه به جامعه و ارائه الگوی مناسب به جامعه تولیدکنندگان است./س

برچسب ها: صادر کننده ، استانی ، ملی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.