رییس خانه صنعت و معدن خوزستان گفت: کالای همراه مسافر در مناطق آزاد تهدیدی برای اندک اشتغال باقی‌مانده بخش صنعت و تولید استان محصوب می‌شود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران خوزستان؛ فرامرز احمدی‌نژاد اظهارکرد: جامعه صنعت و تولید استان نسبت به تداوم و افزایش کالای همراه مسافر در مناطق آزاد اعتراض دارند.

وی افزود: اگر این اقدام تداوم یابد بر اشتغال موجود استان اثر منفی می‌گذارد. تداوم ورود کالای همراه مسافر به استان به معنای این است که ما یارانه و سوبسید به نیروی کار و تولید کشورهای خارجی می‌دهیم.

احمدی‌نژاد تصریح‌کرد: در مناطق آزاد مجوز ورود کالای همراه مسافر صادر شده که این مساله به ضرر تولید است؛ انتظار داریم تجارت‌های چمدانی و آزاد در مرزها، بررسی و کنترل شود.

وی عنوان‌کرد: با ورود کالای همراه مسافر به استان یعنی ما بازار خود را به روی کالاهای خارجی باز می‌کنیم و این اقدام به اشتغال کارگران کشورهای خارجی و بیکاری نیروی‌کار کشور می‌انجامد.

احمدی‌نژاد گفت: امیدواریم مسوولان مناطق آزاد درباره کالای همراه مسافر تصمیم منطقی بگیرند و این تصمیم منجر به حمایت از تولید داخلی شود؛ البته اگر مواداولیه مورد نیاز تولیدکنندگان از طریق مناطق آزاد وارد شود، مشکلی نیست. مشکل ما شیوع ورود کالای همراه مسافر است که این مساله با رسالت مناطق آزاد مغایرت دارد./س


برچسب ها: ورود ، کالا ، تهدید
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.