بازیکن تیم بسکتبال دانشگاه آزاد با 22 سال سابقه حضور در لیگ بسکتبال می گوید:‌ هنوز چند سال دیگر جای بازی دارم. این را تعداد پیشنهادات هر ساله ام می گوید.

کرم احمدیان که بیست و دومین سال حضور در لیگ برتر بسکتبال را می گذراند در گفتگو با خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران در مورد سالهای حضور در لیگ توضیح داد:‌ پیش از این 22 سال هم در رده های پایینتر بازی می کردم اما بعد از آن در تیمهای مختلفی مثل ذوب آهن، صنام، صباباتری و زنجان بازی کردم. فکر می کنم هنوز هم توانایی بازی برای چند سال دیگر را داشته باشم. 3 تا 4 پیشنهادی که هر سال از تیمها دریافت می کنم به علاوه دوندگی در زمین، این را نشان می دهد.

بسیاری از بازیکنان هم تیمی وی به اندازه سالهای حضورش در لیگ و یا حتی کمتر از آن، سن دارند. بازیکن دانشگاه آزاد می گوید: فکر می کنم دلیل ماندنم در این سطح، خوب تمرین کردن باشد. همیشه با تمام توانم کار می کنم و وقتی مربیان با لطف خود برای بازی انتخابم می کنند در زمین و تمرینات کم نمی گذارم.

تنوع در بازی امروز، بیشتر است

وی تفاوتهای لیگ بسکتبال در این 22 سال را تشریح می کند: قبل از حرفه ای شدن مسابقات، تمرنیات و نوع بازی به این شدت نبود. در نهایت هر هفته پنج جلسه تمرین داشتیم اما حالا 11 جلسه تمرین می کنیم. علاوه بر این مربیان امروز با دانشتر هستند و از نظر علم روز دست کمی از کشورهای دیگر ندارند. همه چیز سیستماتیک و قانونمندتر شده و تنوع در حمله و دفاع بیشتر است.

فعلا برای مربیگری زود است

کرم که در فصل تابستان دوره مربیگری بسکتبال را هم گذرانده، تاکید می کند: در فصل تابستان کاری نداشتم و برای کلاس مربیگری ثبت نام کردم اما به این زودی قصد مربیگری ندارم چون هنوز توانایی برای بازی بدون فشار را دارم. در چند سال اخیر بین 30 تا 35 دقیقه برای تیمهایم بازی کردم و سال قبل هم حداقل 30 دقیقه به طور میانگین در بازیها حضور داشتم.

احمدیان که در ابتدای فصل قبل با تیم دانشگاه آزاد به توافق رسید اما به زنجان رفت، امسال هم نزدیک به تکرار این ماجرا بود. وی می گوید: از زنجان و ذوب آهن پیشنهاداتی داشتم اما چون در تهران دانشجو هستم امسال در تهران و کنار خانواده ماندم. زنجانی ها هم لطف داشتند و به عنوان بازیکن و مربی به من پیشنهاد دادند اما فعلا برای مربیگری زود است. سال قبل هم سه ماه با دانشگاه آزاد تمرین کردم اما چند روز به مسابقات بحثهایی پیش آمد که در نهایت به زنجان رفتم.

دوست دارم با مربیانی مثل شاهین طبع و کوهیان کار کنم

بازیکن دانشگاه آزاد اشاره می کند: به شاهین طبع مربی دانشگاه آزاد با توجه به سالهای بازی در صبا و زحمات زیادی که برایم کشید واقعا ارادت دارم و همیشه به بازی در تیم وی علاقمندم. وی علاوه بر اینکه با جان و دل در اختیار تیم است همیشه برای قهرمانی می جنگد. فرزاد کوهیان هم همین حالت را دارد و در مجموع کار کردن با چنین مربیانی را دوست دارم.

دانشگاه آزاد امسال چند بازیکن با تجربه دارد. کرم در پاسخ به اینکه مشکلی در تیم با توجه به حضور این بازیکنان با تجربه پیش نمی آید؟ تاکید کرد: امسال پویا تاجیک کاپیتان تیم است و همه ما در مجموع حرف مهران شاهین طبع را گوش می دهیم و در خدمت کار تیمی هستیم. البته اگر بازیکنی در زمان بازی حواسش نباشد، بزرگترهای تیم به وی تذکر می دهند اما این مورد هم با دستور سرمربی است و کسی سر خود عمل نمی کند.  

انتهای پیام/

برچسب ها: کرم ، احمدیان ، لیگ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار