مدیرکل حفاظت محیط زیست لرستان از تشکیل کمیته‎های تخصصی،در زمینه حفاظت از تالاب‎های استان خبر داد.

 به گزارش باشگاه خبرنگاران لرستان محمدحسین بازگیرافزود: طبق مصوبات سازمان حفاظت محیط زیست در هر کدام از کنوانسیون‎هایی که هر استان بنا بر توانمندی و دارا بودن، استعدادهای طبیعی و اقلیمی برخوردار است باید آن را جهت تصویب نهایی و تأمین بودجه به دبیرخانه سازمان گزارش کند.

وي ادامه داد: از آنجا که لرستان دارای نعمات الهی از حیث زمین ،آب ،گونه های نادر جانوری و... است ،در این جلسه اعضای تخصصی هر یک از کنوانسیونهایی محیط زیست تعیین شدند تا با کمک نهادهای بین المللی این استعدادهای طبیعی را مورد حمایت قرار دهیم.

مدیرکل حفاظت محیط زیست لرستان با بیان اینکه در این زمینه اقدامات مطلوبی طی 2 سال اخیر توسط این اداره صورت گرفته تصریح کرد: از جمله این اقدامات شناسایی و معرفی گونه‎های نادر بوده که نمونه آن معرفی گونه اندمیک سمندر لرستانی به کنوانسیون سایتز است که مورد حمایت نهادهای بین‎المللی قرار گرفته و تجارت آن در کل جهان ممنوع اعلام شد.

بازگير خاطرنشان کرد: البته به جز معرفی گونه‎های نادر، در زمینه حفاظت از تالاب‎های استان کارهای کارشناسی مناسبی برای مصوب کردن آنها در کنوانسیون تالاب‎های انزلی صورت گرفته تا با تشکیل کمیته‎های تخصصی در این جلسه کارها در زمان سریع‎تری صورت گرفته و در بستر مناسبی قرار گیرند./س

برچسب ها: معرفی ، گونه ، اندمیک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.