مدیر کل حفاظت محیط زیست آذربایجان شرقی از مشاهده میش‌مرغ در منطقه چپلقلو حاشیه تالاب قره قشلاق شهرستان بناب توسط محیط بانان خبر داد.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران تبریز ، رئیسی در گفتگو با خبرنگاران با اشاره به جمعیت محدود اینگونه در زیستگاه‌های استان و حساسیت فوق‌العاده پرنده به تغییر کاربری اراضی افزود: زیستگاه میش‌مرغ دشت‌های وسیع کشاورزی یا مراتع گرامینه و گراس می‌باشد که در صورت توسعه کشاورزی مکانیزه و دستکاری انسان در شرایط طبیعی منطقه،پرنده به دلیل عدم توانایی تطبیق با شرایط محیطی،زیستگاه خود را ترک می‌کند.

این مقام مسئول حفاظت بهینه ،جلوگیری از تخریب ،برخورد با شکارچیان و وجود تعارضات در زیستگاه‌های آبگیر پرنده را عامل اصلی ثبات و بازگشت میش مرغ به منطقه قره قشلاق عنوان کرد و تشریح کرد: با توجه به انقراض نسل میش‌مرغ در اروپا و قرار گرفتن آن در لیست قرمز IUCN به عنوان گونه در حال انقراض،حفظ و تثبیت شرایط زیستگاهی با ادامه محدودیت‌های زیست محیطی از قبیل تغییر کاربری اراضی،شکار و صید و فعالیت‌های انسانی در منطقه ضروری می‌نماید.

لازم به ذکر است میش مرغ در زیستگاه‌های بوکان (آذربایجان غربی)زرینه اوباتو(کردستان) و قره قشلاق بناب قرار داشته و جز گونه‌های نادر و در حال انقراض ،مورد حفاظت ویژه قرار دارد/س

برچسب ها: حفاظت ، محیط ، زیست
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.