کاپیتان پیشین تیم ملی تکواندو معتقد است، دلیل کنار ماندن قهرمانان تکواندو از مربیگری کار نکردن با غیر حرفه ای ها است.

يوسف كرمي، كاپيتان پيشين تيم‌ ملي تكواندو، در مورد جدايي‌اش از تيم دانشگاه آزاد به خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران گفت: دانشگاه من را نخواست را نمي‌دانم، اما اگر نمي‌خواست هم نوع برخوردشان درست نبود. از سال 73 كه در ليگ تكواندو بودم چنين چيزي نديده‌ام. كادر فني دانشگاه بدون صحبتي با من به سراغ سنگين‌ وزن‌هاي ديگر رفت در حالي كه بايد خبر مي‌دادند. به هر صورت آنها كار زشتي انجام دادند.
 
رفتارهایی که حرفه ای نیست!

وي با انتقاد از نوع برخورد مربيان تيم دانشگاه آزاد با يادآوري گذشته افزود: در بدترين شرايط هم به ‌خاطر تيم دانشگاه بازي كردم. يادم مي‌آيد كه با انگشت شكسته به ميدان رفتم يا بعد از حدود 50روز جراحي سخت شكمم، بازي كردم اما حالا اين رفتار با من شده است.
مسوولان دانشگاه هميشه برخورد خوبي داشته‌اند اما متاسفانه كادر فني‌شان هيچ‌گاه حرفه‌اي نبوده و عملكرد تيم را زير سوال برده‌اند.

كرمي تصريح كرد: چون قبل از من هم با ديگر قهرمانان چنين برخوردهايي شده و در اين مورد تنها نيستم، از فشار و ناراحتي‌ام كم شده اما مربيان بايد بدانند تاريخ مصرف يك ورزشكار را خودش تعيين مي‌كند نه افراد ديگر!
 
به فکر مسابقات آسیایی هستم

قهرمان تكواندوي جهان با بيان اينكه هنوز از ميادين خداحافظي نكرده است، گفت: تمام تلاشم اين است كه ايستگاه پاياني‌ام بازي‌هاي آسيايي اينچئون باشد اما اتفاقاتي در اين مدت برايم رخ داد كه بعد از 15سال حضور در تيم‌ملي حقم اين نبود كه چنين برخوردهايي با من شود. بعد از المپيك در جام جهاني آروبا شركت كردم و يكي از بهترين بازيكنان تيم‌ملي بودم.

وی ادامه داد: با انگشت شكسته در فصل قبل ليگ‌برتر بازي كردم و همه حريفانم را شكست دادم، حتي در وزن هشتم كه وزن غيرتخصصي‌ام است سجاد مرداني، نايب‌ قهرمان جهان را بردم اما طبيعي بود كه از لحاظ بدني با يك جوان 20 ساله متفاوت باشم و به همين دليل انتظار داشتم شرايطم را درك كنند.

جای قهرمان جهان در لیگ خالی است!

قهرمان تکواندوی جهان با انتقاد از مسئولان خواستار تصمیمی برای استفاده از قهرمانان در لیگ های کشور شد و گفت: خبری از تیم قهرمان سال 2007 نیست. ان زمان هزینه های میلیاردی برای بازیکنان شد اما حالا قهرمانان آن دوره مربیگری نمی کنند و شاهد هستیم که مربیانی در لیگ های متعدد کشور حضور دارند که حتی در تیم ملی تکواندو هم نبوده اند.

وی خاطر نشان کرد: اگر بازیکنان جوان زیر نظر قهرمانان نامی تکواندوکار کنند انگیزه شان دو برابر می شود نه اینکه قهرمانان بیایند و تابع نظر مربیانی باشند که نام نشانی در تکواندو ندارند. در واقع به همین دلیل است که از آن قهرمانان خبری نیست.

کرمی با بیان اینکه دیدگاه مربیان فرق کرده افزود: یکی از مشکلات تیم ملی نداشتن بازیکن کناسب در سبک وزن است در حالیکه می توانیم از قهرمان گذشته برای تقویت این اوزان استفاده کنیم.  بازیکنان خوب بازنشسته باید مربیگری را از لیگ ها شروع کنند و به تیم ملی برسند نه اینکه بدون هیچ تجربه ای وارد تیم ملی شوند. باید از حالا برای المپیک 2020 سرمایه گذاری کینم.

وی با اشاره به سن مربیان تاکید کرد: مربی که سنش برود بالا شادابی را از بازیکنانش می گیرد. متاسفانه قهرمانان تیم ملی بله قربان گو نیستند و به همین دلیل نمی توانند کار کنند و بدون تیم مانده اند!
 
حرف هایی که عوض شد!

وي با اشاره به اردوهاي تيم ‌ملي قبل از مسابقات جهاني مكزيك گفت: نصف تكواندوكاراني كه به اردو ‌آمدند، اولين‌بارشان بود. از كادر فني توقع احترام و استراحت داشتم چون در كوچه و خيابان كه بازي نمي‌كردم و تمام سرمايه‌ام را خرج تيم ‌ملي كرده بودم.

وی افزود: با نفرات جوان خيلي فرق داشتم اما آنها اعلام كردند شرايط براي همه يكسان است و هر روز يك تصميم جديد را در تمرينات پياده مي‌كردند و مي‌گفتند هر هفته انتخابي داريم. نمي‌خواستم كه ارفاقي در كار باشد اما آنها براي حذفم مشكلات زيادي را ايجاد كردند و به ‌راحتي هم به خواسته خود رسيدند و من را از كسب پنجمين مدال جهاني دور كردند. صحبت‌هاي مربيان قبل و بعد از اردوها با هم فرق كرد. فكر نمي‌كنم با يك ايراني اين‌طور برخورد شود.
 
عسکری فرصت نداشت

كرمي با بيان اينكه هنوز شوك المپيك لندن را باور ندارد، يادآور شد: بركنار شدن مهماندوست قبل از المپيك تاثير زيادي روي عملكردم داشت و آن زمان فكر نمي‌كردم با استعفايش موافقت شود. عسكري را به عنوان يك مربي با شخصيت قبول دارم اما او فرصت كافي براي ميدان بزرگ المپيك را نداشت.

وی در خصوص رضا مهماندوست عنوان کرد: پنج‌سال با مهماندوست زندگي كرده بودم و مي‌دانستم خواسته‌هايم را چه زماني به او بگويم كه بپذيرد. چون مثل دوستان خوب با هم بوديم و از خصوصيات هم خبر داشتيم. به همين دليل از رفتنش ناراحت شدم.

وي كه زماني در تيم پاس شاگرد مرتضي كريمي بود، اعتقاد دارد كه كريمي از آن زمان تاكنون زمين تا آسمان فرق كرده است: شايد در اردوها عسكري كمتر از مهماندوست به خانه‌اش مي‌رفت اما براي المپيك بدشانسي آورديم و داستان‌ها شروع شد. مصدوم شديم، پزشك روانشناس و تغذيه نداشتيم، انگشتم شكست و يك روز را در دهكده بازي‌ها تنها و بدون هم‌ صحبت گذراندم تا همه مشكلات دست ‌به‌ دست هم دهند و نتوانم در المپيك نتيجه بگيرم.
 
تصمیم درستی گرفتم

كاپيتان سابق تيم‌ ملي تكواندو كه امسال قصد ندارد در ليگ‌ برتر بازي كند، تصریح کرد: شروع خوبي در تيم‌ملي تكواندو داشتم و اگر تكواندو احساس كند كه پايان خوبي خواهم داشت براي حضور مجدد در تيم ‌ملي تلاش مي‌كنم. با اين حال هنوز هم پشيمان نيستم كه در بازي‌هاي كشورهاي اسلامي شركت نكردم و با كسب يك مدال خوب كنار نكشيدم.
 
مثل بعضی ها بازيگر نيستم!

يوسف كرمي با تحسين بازي خوب پژمان جمشيدي در سريال "پژمان" یادآور شد: پژمان واقعا كارش را بلد است و خوب بازي كرد اگر كسي كه او را قبلا نديده، بازي‌اش را در سريال ببيند، مي‌تواند بفهمد كه هنرپيشه حرفه‌اي است. اگر به من پيشنهاد بازي بدهند، قبول نمي‌كنم چون بازيگر خوبي نيستم اما خيلي‌ها در تكواندو هنر خوبي در بازيگري دارند!
 

انتهای پیام/


 

برچسب ها: تکواندو ، کریمی ، کرمی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار