منطقه کردستان عراق مخالفت خود را با توافق بين شرکت انگليسي بريتيش پتروليوم و دولت مرکزي عراق براي توسعه ميدان نفتي کرکوک تکرار کرد.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران به نقل از رويترز، ميدان نفتي کرکوک در مرزهاي مورد مناقشه بين منطقه کردستان و ساير مناطق عراق قرار دارد و محور اصلي نزاع بين بغداد و اربيل بر سر زمين و منابع محسوب مي‌شود.

اختلاف دولت کردستان عراق با مقامات استان کرکوک درباره توافق با بريتيش پتروليوم همچنين منعکس کننده تنش‌هايي در داخل منطقه کردستان درباره نحوه مديريت منابع است.

بغداد در اوايل سپتامبر قراردادي با شرکت بريتيش پتروليوم براي توسعه ميدان نفتي عظيم کرکوک امضا کرد که در آن زمان با مخالفت دولت منطقه کردستان مواجه شد.

باب دادلي مديرعامل بريتيش پتروليوم و عبدالکريم اللعيبي وزير نفت عراق روز چهارشنبه به کرکوک سفر و با استاندار کرکوک ديدار کردند.

استاندار کرکوک در اين ديدار حمايت کامل خود را از طرح توسعه ميدان نفتي کرکوک اعلام کرد ولي سخنگوي وزارت منابع طبيعي کردستان گفت: اين وزارتخانه همچنان با توافق با بريتيش پتروليوم مخالف است و در تسهيل اقدامات يا محافظت از تاسيسات شرکت انگليسي کمک نخواهد کرد تا زماني که دولت منطقه کردستان به عنوان شريک در اين طرح حضور داشته باشد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار