از حذف چند معاون از وزارتخانه‌ی یک وزیر تا کنایه به "حمید سوریان" در "بالاتر از خبر"

"بالاتر از خبر" این هفته به سراغ گرانی خودر، حضور "حمید سوریان"کشتی‌گیر فرنگی و مصاحبه‌اش با شبکه بی‌بی‌سی و اظهار نظرهای عجیب و غریب بی‌بی‌سی رفت.

به گزارش خبرنگار حوزه رادیو و تلویزیون باشگاه خبرنگاران شب گذشته "بالاتر از خبر" به گرانی خودرو، حضور حمید سوریان کشتی‌گیر فرنگی در بی‌بی‌سی فارسی و ... پرداخت.

"بالاتر از خبر" ابتدا به سراغ عزل و نصب‌های وزارت علوم رفت و "فهمی" گفت که وزیر علوم با این حرکت، حرکت؛ تعدادی از مدیرانش رو از صفحه ی وزارتخونه حذف کرد.

 وزیر علوم در ادامه بیان کرد که بعضی از آن عزیزانی که می‌توانستند مفید واقع باشند را خواهش کردیم که بپذیرند.

فهمی در ادامه به این نکته اشاره کرد که البته دو تا از اون افرادی که آقای وزیر دعوت به کار کرد مات شده‌ی همین وزارتخونه‌ی قبلی بودند. 

هر چند که میلی به وزارت تو نداشتی
یا توفیق دگرگونی آن خانه نداشتی
انگار که از روی محبت دل رحمش
داده است یه تو آنچه توقع تو نداشتی


بالاتر از خبری‌ها بعد از این سوژه به سراغ افزایش قیمت خودرو رفتند. "فهمی" با اشاره به صحبت‌های وزیر صنعت گفت بعد از صحبت‌های وزیر صنعت، خودروسازان ترمز بریدند و از افزایش قیمت‌ها گفتند اما دقیقا چند روز بعد درحضور معاون وزیر، رو حرف شون دنده عقب گرفتند و گفتند ما به دنبال آن هستیم که  با افزایش تولید افزایش قیمت ندهیم و "فهمی" هم با کنایه گفت: خدا کنه که این بار حرف شون حرف باشه.

در بخش دیگر یکی از مسئولان جوکی را در رابطه با افزایش قیمت خودرو بیان کرد و گفت حتما شنیدید که میگن عمر دست خداست پراید وسیله است.

بازار گرفتار کسادی چه کنیم
مردم نگران‌اند فلانی چه کنیم
مانده‌ایم بین دوراهی خرید
ایهاالناس بگویید خدایی چه کنیم

در آیتم بعدی "بالاتر از خبر" به سراغ یکی از کسانی رفته بود که باز هم اظهارنظر عجیبی درباره‌ی ایران مطح کرده بود گفته من میخوام به رییس جمهور بگم که میتونه با یک واحد موشکی از وال استریت دستور حمله به اون‌ها رو بده و بعد یک موشک وال استریت حامل کلاهک هسته ای در میان منطقه‌ی بیابانی فرود بیاد که "فهمی" با این جملات قضیه‌ی طبس را برای یادآوری مطرح کرد: نکنه زمین‌گیر شدن هلی‌کوپترهای آمریکایی توی صحرای طبس رو فراموش کردین؟ هان!

گیرم که خلق را به طریقی فریفتی
با دست انتقام طبیعت چه می‌کنی


اختلاف میان سه تن از تیم ملی وزنه برداری سوژه‌ی دیگر "بالاتر از خبر" بود. در یک برنامه‌ی تلویزیونی "بهداد سلیمی" قهرمان وزنه‌برداری المپیک در سنگین وزن خطاب به "حسین رضازاده" گفت: "حسین رضازاده الگوی منه و من جلوی همه‌ی مردم می‌گم که کوچیک حسین رضازاده هستم، دستش رو می‌بوسم."

فهمی هم گفت: بزن زنگ رو! اینجا مراسم آشتی‌کنان سه تا پهلوونه که البته یکی‌شون اینجا نیست.

هر چند که ضلعی ز شما کم شده است
یا اینکه سر و صدای‌تان بم شده است
باید بدانید که دم آشتی‌کنان
آن ضلع  گرامی عزیز گم شده است



فهمی با اشاره به 13 آبان امسال گفت: 13 آبان امسال با شکوه‌تر از هر سال دیگه برگزار شد، این رو ما نمی‌گیم این رو رسانه‌هایی میگن که حتی چشم دیدن این راهپیمایی عظیم رو ندارن؛ فردای این روزهم یعنی 14 آبان شکوه حضور مردم تیتر اکثر قریب به اتفاق نشریات و مطبوعات شد البته چند تا از روزنامه‌ها بودند که کاری کردند که انگار دفتر کارشون توی این مملکت نیست یا گوشه‌ی صفحه‌شون یه مطلب ریزی زدند یا اینکه یه چند خطی به راهپیمایی پرداختند.

سوژه بعدی زمین خواری به شیوه‌ای جدید و عجیب و غریب بود.

"فهمی" گفت: ظاهرا زمین‌خواری دیگه خیلی تابلو شده واسه همین زمین‌خواران محترم تغییر کاربری دادند و دل به دریا زده‌اند.

بعد تصاویری از ساحل جزیره‌ی قشم پخش شد و "فهمی" هم با طعنه گفت: اینجا ساحل جزیره‌ی قشم هست، نه بود،‌ نه هست، نه بود!

در واقع زمین‌خواران جایی را که قبلا دریا بوده است را با کشیدن حصار در ابتدا به صورت حوضچه‌ای درمی‌آوردند و بعد ازهر جذر و مد دریا خاک‌ریزی می‌کردند تا این حوضچه ها خشک شود.

"فهمی" با لحن کنایه‌آمیزی گفت:مثل اینکه ایندفعه نون تو آبه.

ما زمین‌خواران سابق آب دریا می‌خوریم
 با صفای این جزیره برج و ویلا می‌خریم
بهر ساخت مجتمع این ساحل خوب و قشنگ
درنوردیده به سوی آب دریا می‌رویم


"بالاتر از خبر" به سراغ اسناد تاریخی انتقال داده شده به شیراز رفت و یکی ازمسئولان این مسئله را مطرح کرد که اسناد به دلیل شرایط نامناسب نگهداری در شیراز به دلیل قرار گرفتن در داخل سوله یا کانتینر در فضای گرم آفتاب و در فضای سرد رطوبت دیده‌اند و تعدادی از اسناد ما کپک زده‌اند و "فهمی" هم با تعجب گفت:"کپک زدند!؟"


در آِیتم بعدی بالاتر از خبری‌ها گفتند که دروغ شاخ‌دار و خنده‌دار این هفته رو بشنوید از سردبیر رادیو فردا مشهور به رادیو سیا.

یک سوله پر از سند کپک‌دان شده است
رز دفتر مستند کپک‌خوان شده است
کاشکی برسید به داد این روح غنی
حتما دلتان درون‌تان نمکدان شده است

سردبیر این رادیو مطرج کرده بود درست است که پول ما را کنگره‌ی آمریک تامین می‌کند ام ما اساسا سخنگوی دولت آمریکا نیستیم و سیاست‌های ما از طرف دولت آمریکا تعیین نمی‌شود.

"فهمی" هم به آن‌ها به خاطر استعدادی که در دروغ گفتن دارند پیشنهاد کرد حتما برای سری جدید پینوکیو تست بدهند واگر آنجا نشد بی‌بی‌سی بدون تست هم آن‌ها را قبول خواهد کرد.

بالاتر از خبر در آیتم بعدی به سراغ "حمید سوریان" کشتی‌گیر فرنگی رفت که با شبکه‌ی بی‌بی‌سی مصاحبه‌ای را انجام داده بود.

وقتی پول کلانی گرفته‌ای انکار نکن ای پسر خوب و خوش‌صدا
تبلیغ ما بکن از سیر تا پیاز
ای جیره‌خور آس و پاس رو سیاه


"فهمی" خطاب به این کشتی‌گیر گفت: حمید آقا از شما بعید بود که از ماهیت این تلویزیون خبر نداشته باشید! مگه مصاحبه‌های داخلی‌تون کم بوده! بعد از پخش تصاویری از این مصاحبه با توضیحات "حمید سوریان" در خصوص وارد کردن خودروی "فراری" با مجوز در این شبکه، "فهمی" گفت:البته برای ما محرضه که با طناب پوسیده این و اون نمی‌ری تو چاه.

سوزه‌ی بعدی  روزنامه‌ی توقیف شده‌ی "بهار" و  دخالت بی‌بی‌سی بود.

"فهمی" گفت: اما پیگیر این هفته بی‌بی‌سی بود که پیگیر روزنامه‌ی توقیف شده بود روزنامه‌ای که در مطلبی توهین کرده بود به مقدسات و باورهای مردم البته ناگفته نمونه که بعد از چاپ این مطلب خود دست‌اندرکاران این روزنامه پی به اشتباه بزرگ‌شون بردند اما این بی‌بی‌سی بود که از اجرای حکم مراجع قانونی برای این روزنامه حسابی عصبانی شده بود و نمی‌تونست این عصبانیت رو نشون نده نشونش هم این بود که تو طول هفته انواع و اقسام یادداشت‌ها رو تو سایتش گذاشت و ده‌ها دقیقه برنامه‌ی زنده رو در این ارتباط روی آنتن برد، این آش زمانی شورتر شد که 5، 6 روز بعد از اینکه هیچ جایی برای این سوزه وجود نداشت این آقای فکول‌زده رو آوردن جلوی دوربین تا نشون بده چقدر عصبانیه.

"مسعود بهنود" در این شبکه گفت: این بازی ته نداره یعنی این بازی‌ای نیست که بشه اسمش رو گذاشت انصاف و اعتدال.

"فهمی"هم خطاب به این فرد یادآور شد که از بازی‌ای که ته ندارد گفتی آقای بهنود بی‌بی‌سی اما بازی شما عجب سری داشت بعد عکس‌هایی از ساواک و حضور "مسعود بهنود" پخش شد و "فهمی" در ادامه گفت: سرشم اینجاست همکاری‌تون با ساواک و حضور در محافل اون‌ها؛ راستی اینجا "پرویز ثابتی" مقام ارشد امنیتی ساواک کلاس آموزشی شکنجه داشتن یا توهین به مقدسات؟!

گریه نکن بی‌بی‌سی تی‌وی موسم نوبهار میاد
بزک نمیر بهار میاد کمبزه با خیار میاد

و در بخش پایانی "بالاتر از خبر" هم "فهمی" به دو تا تغییر نام مهم در این هفته اشاره کرد و گفت:زین پس به جای واژه‌ی سفرهای استانی بخوانید و بنوییسید و بگویید پایش و پویش و به جای مسکن مهر بگویید مسکن اجتماعی شاید اینجوری با این تغییر نام تورمی که میگن باز هم میگم میگن مسکن مهر باعث بخش مهمی از اون شده مشکلش حل بشه.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۱
Iran (Islamic Republic of)
salim
۲۳:۵۸ ۱۷ آبان ۱۳۹۲
حمید سوریان چیکار کرده میشه فیلمش رو هم بذارین ممنون میشم.