دبیر کل فدارسیون فوتبال گفت: ملاقات بلاتر با رئیس جمهور و رئیس مجلس اثرات مثبت خود را داشته و حالا ما هم برای جام ملتهای فوتبال آسیا و هم فوتسال در اولویت میزبانی هستیم.

به گزارش گروه ورزش باشگاه خبرنگاران مهدی محمد نبی در یک برنامه زنده تلویزیونی گفت: تقریبا در جلسات مختلفی که در کنگره فیفا یا جلسات اختصاص داشتیم از بلاتر خواستیم تا به ایران بیاید وبرای چشم انداز فوتبال کشور به ما کمک کند ایشان سه تاریخ به ما داد که اولین آن مصادف با المپیک ترکیه و مصادف با ماه رمضان بود و بلاخره تاریخ سوم مصادف با همایش علم و فوتبال شد و بلاتر 209 کشور عضو فیفا را به صورت رندوم انتخاب می کند و فرصتی شد تا ما دراین زمان درخدمت رئیس فیفا باشیم.

وی افزود: ما به جهت استقبال پروتکل داریم و این پروتکل باید رعایت شود. ما اسامی استقبال کنندگان را از قبل ارسال کرده بودیم و تایید شد به عنوان مثال بلاتر با دایی، مهدوی کیا و نکونام صحبت های مفصلی داشت.


نبی تصریح کرد: بلاتر به جهت سیاست های بخش فیفا که مجری آنها خودش است، سیاست کمیته های اجرائی را بر اساس آنچه از قبل طراحی شده اجرا می کند.

وی ادامه داد: ملاقات های بلاتر با روسای جمهور و مجلس تاثیرهای زیادی روی وی داشته و درخواست های ما نیز به تبع آن اثر بهتری می گیرد.

 میزبانی جام فوتسال برای سال 2020 یکی از برنامه های ما است و رئیس جمهور هم عنوان کرد که ما آمادگی میزبانی فوتبال فوتسال و فوتبال ساحلی را داریم و دولت نیز به این امر کمک می کند.

نبی اظهار کرد: برای میزبانی جام ملتهای 2019 آسیاطبق آخرین گزارشات در کلیه مراحل طی شده برای گرفتن میزبانی بالاترین شانس را بین 5 فدارسیون دارم و کلیه مستنداتمان مورد تایید قرار گرفته است. در فوتسال نیز در دور قبل نیز متقاضی بودیم و نشد اما حالا با این ملاقات بلاتر و بازیدی که ایشان داشت و به علاوه رنکینگ ما در سطح دنیا، اولویت را به ما برای میزبانی سال 2020 دادند.

نبی عنوان کرد: هم در ملاقات با رئیس جمهور و هم رئیس مجلس فضای خوبی به وجود آمد و حمایت های دولت یکی از شروط اصلی دادن میزبانی به آن کشور است.

وی افزود: برای بلاتر جالب بود که فضای خوبی از طرف دولت برای حمایت از ورزش وجود داشت.

وی تاکید کرد: در خصوص بلوکه شدن پول ایران در فیفا ما هر بار که ایشان را می دیدیم از این موضوع صحبت می کردیم. ایشان ارجاع این موضوع را هر بار به زیر مجموعه خود ارجاع می داد و 10 روز پیش در جواب نامه فیفا به حق و حقوق داوران و ناظران بین المللی حدود 3000 هزار دلار معوقه ما موافقت شد به حساب ما واریز شود.

وی افزود: در بخش سایر مبالغ در جلسه تهران مجددا مطرح و قرار شد شخص ایشان موضوع را پیگیری کند.

نبی در خصوص تیم ملی عنوان کرد: با حضور امید نمازی فضای خوبی در تیم ملی حکمفرماست و بحث کی روش این است که از توانمندی مربیان لیگ در موارد متعدد طی جلسات خصوصی استفاده کند.

وی افزود: ما فعلا در تیم نوجوانان و جوانان در خدمت مهدوی کیا هستیم و تا دو هفته دیگر تیم جوانان با مهدوی کیا به عنوان مدیر فنی تیم به ایتالیا می روند.

نبی عنوان کرد: دعوت نامه برای همایش علم و فوتبال به باشگاه ها ارسال شده بود و حتی برخی از پیشکسوتان نامه داده بودیم. البته ظرفیت سالن همایش برای چنین رویدادی کم بود.

وی تاکید کرد: کی روش روز بعد از همایش برای سخنرانی دعوت داشت که البته در سخنرانی اش به جای 10 دقیقه حدود 2 ساعت صحبت کرد و البته من از صحبت هایش اطلاعی ندارم.

انتهای پیام/

برچسب ها: کنگره فیفا ، بلاتر ، کمک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار