وزیر اسبق آموزش و پرورش گفت: عسگراولادی یک سیاست مدار اهل تعامل و گفتگو بود که بنده وی را از سال ۴۵ می‌شناختم. وی همواره اهل مباحثه و تعامل سازنده با جریان‌های سیاسی مختلف بود.

به گزارش خبرنگار احزاب باشگاه خبرنگاران، "مرتضی حاجی" وزیر سابق آموزش و پرورش در حاشیه مراسم ختم حبیب‌الله عسگراولادی دبیرکل جبهه پیروان خط امام و رهبری گفت: عسگراولادی از شخصیت‌های مدافع ارزش‌های انقلاب بود و با بسیاری از طیف‌های سیاسی روابط خوبی داشت. 

وی درپاسخ به سوال باشگاه خبرنگاران درباره وضعیت آموزش و پرورش فعلی افزود: به حمد خدا وضعیت رو به بهبود است ولی اشکالاتی هم وجود دارد که بنده فکر می‌کنم این موضوع نیاز به ویرایش دارد. 

حاجی در پاسخ به سوال خبرنگاری درباره استیضاح وزیر علوم در مجلس به دلیل برخی از انتصابات اظهار داشت: وزیر اختیار دارد طبق قانون در انتصاب معاونین خود آزادانه عمل کند و اینگونه رفتار‌ها دهن کجی به مجلس نیست. 

حاجی خاطرنشان کرد: در صورتی که وزیر میان خود و مجلس شروطی را درباره انتخاب معاونینش مطرح کند نمایندگان مجلس می‌توانند به آن اعتراض کنند اما در کل مجلس نمی‌تواند در کادر اجرایی انتخاب معاونین وزرا دخالتی داشته باشد و تنها در صورتی وزیر تخطی کند می‌تواند از وی سوال کند. 

حاجی اظهار داشت: عسگراولادی یک سیاست مدار اهل تعامل و گفتگو بود که بنده وی را از سال ۴۵ می‌شناختم. وی همواره اهل مباحثه و تعامل سازنده با جریان‌های سیاسی مختلف بود. 

وزیر اسبق آموزش و پرورش در پایان اظهار داشت روش مناسبی که عسگراولادی در پیش گرفته بود این موضوع را اثبات می‌کرد که بسیاری از جریانات سیاسی می‌تواند در قالب گفتگو بسیاری از مشکلات خود را از طریق برگزاری جلسات حل کنند و این موضوع نیازی به این ندارد که از طریق روزنامه‌ها با یکدیگر به جدل بپردازند.

انتهای پیام/
برچسب ها: دخالت ، انتخاب ، کادر ، اجرایی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار