رییس جمهور لبنان روز پنجشنبه رهبران سیاسی این کشور را به اتخاذ تصمیمات سیاسی درست بر اساس بیانیه بعبدا دعوت کرد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری شین هوا؛ "میشل سلیمان" از همه گروه های لبنانی خواست با اتخاذ تصمیمات درست اجازه ندهند فضا برای رشد تروریسم و پدیده شوم تکفیری فراهم شود و لبنان نیز متاثر از بحران و تنش دیگر کشورها نشود.

بیانیه بعبدا بر دوری لبنان از بحران داخلی سوریه و دیگر مسایل منطقه ای تاکید دارد.
"سلیمان" گفت: « بازگشت روابط و همکاری های بین المللی لبنان به دوران گذشته ، جذب مجدد سرمایه های خارجی و توسعه بخش گردشگری ، جلوگیری از فساد دولتی و پایبندی به قانون اساسی امری ضروری است.»

وی افزود تصمیمات سیاسی مقامات لبنانی باید به تقویت وحدت ملی برای دفاع از کشور و جلوگیری از توطئه های مختلف دشمن به خصوص موضوع جاسوسی خارجی در لبنان منجر شود.

رییس جمهور لبنان بر ضرورت جلوگیری از فساد اداری ، پایبندی به قانون اساسی و وحدت ملی برای دفاع از لبنان ، بی طرفی این کشور در خصوص بحران های منطقه ای ، دور ماندن از تنش های داخلی کشورهای مجاور و تدوین طرح توسعه ای فراگیر تاکید کرد.
سلیمان تاکید کرد گفتگوی ملی در کشور صورت نگرفته و سیاست از ارائه راهکار برای حل بحران موجود عاجز است.

این مقام لبنانی خاطرنشان بعد از آن که هرج و مرج و بی ثباتی بر منطقه عربی حاکم ششد اوضاع بدتر شده و اکنون جامعه بین المللی با بحران اقتصادی و مالی شدیدی مواجه است.
وی بر ضرورت تقویت شبکه های حمایت اجتماعی و ایجاد ساز و کاری برای حمایت از افراد نیازمند تاکید کرد.

رییس جمور لبنان گفت: « مشکل کودکان امروز امری ذاتی نیست بلکه نتیجه حتمی بحران های اقتصادی ، اجتماعی ، پرورشی ، امنیت و سیاسی حاکم بر جوامع است.»
میشل سلیمان به مصیبت و مشکلات کودکان از جمله سوء استفاده آنان در درگیری های مسلحانه ، آوارگی و حضور در جنگ های خیابانی اشاره کرد.

رییس جمهور لبنان خاطرنشان کرد بسیاری از کودکان در لبنان از فقر ، جهل و عقب افتادگی و همچنین تنش های بیهوده داخلی و گسترش بی اخلاقی رنج می برند.

"سلیمان" از نهادهای دولتی خواست برای توسعه اقتصادی و توسعه انسانی در لبنان و همچنین کاهش تنش ها و دور نگه داشتن این کشور از بحران ها به خاطر آینده کودکان لبنانی تلاش کنند.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار