بازیهای امروز سوپرلیگ بسکتبال با برد دانشگاه آزاد مقابل نیروی زمینی به پایان رسید اما هفته اول مسابقات با توجه به لغو دو دیدار، نیمه تمام ماند.

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران؛ تیم بسکتبال دانشگاه آزاد با ترکیبی از نیروهای جوان سال قبل و بازیکنان با تجربه امسال مقابل نیروی زمینی تازه وارد به میدان رفت که علیرضا هنردوست تنها بازیکن شناخته شده این تیم به شمار می رود.

دانشگاه آزاد در پایان چهار کوارتر این بازی با نتیجه 62 بر 37 برنده شد و محمد جمشیدی نیز بهترین بازیکن زمین لقب گرفت.

فروتن و دلیرزهان میان دانشگاه آزاد و افرا

صالح فروتن و وحید دلیرزهان دو بازیکن جوان فصل قبل دانشگاه آزاد شرایط مبهمی دارند. این دو بازیکن مانند صدیقی و اصلانی بازیکنان مهرام از روی سکوها، دیدار هفته اول تیمشان را تماشا می کردند.

در شرایطی که تیم افرا خلیج فارس با این دو بازیکن به توافق رسیده بود، دانشگاه آزاد قرارداد آنها را دو ساله و هر دو بازیکن را متعلق به دانشگاه اعلام کرد و در شروع لیگ مشخص نشد دو بازیکن تیم ملی جوانان چه شرایطی برای فصل جدید خواهند داشت.

حامد حسین زاده دیگر بازیکن دانشگاه که در ابتدای فصل به تیم قشم پیوسته بود هم با چنین شرایطی به تیم تهرانی بازگشته و در ترکیب اولیه تیم مقابل نیروی زمینی نیز حضور داشت. حسین زاده با 11 امتیاز، 4 پاس گل و 3 توپربایی دومین بازیکن موثر دانشگاه در زمین بود.

یار خارجی دانشگاه آزاد در سالن

ابراهیم توماس گزینه خارجی مورد نظر دانشگاه آزاد از ابتدای دیدار مهرام با همیاری زنجان وارد سالن شد و در کنار محمد کنه بازیکن جدید صنایع و فونسکا بازیکن افرا دیدارهای روز اول سوپرلیگ را تماشا کرد.

توماس 211 سانتی متری در پست سنتر بازی می کند و سابقه بازی در لیگ NCAA و D لیگ آمریکا را دارد.

هنوز قرارداد دانشگاه آزاد با این بازیکن سنگالی 26 ساله قطعی نیست.

پویا تاجیک کاپیتان دانشگاه آزاد شد

از بین کرم احمدیان و پویا تاجیک دو بازیکن با تجربه ای که سال گذشته به تیم همیاری زنجان پیوستند، کرم احمدیان به عنوان کاپیتان تیم زنجانی برگزیده شد. احمدیان و تاجیک امسال هم با یکدیگر در یک تیم قرار گرفتند اما با توجه به سابقه تاجیک در تیم دانشگاه آزاد، این بازیکن کاپیتانی تیم تهرانی را در فصل جدید لیگ برعهده دارد.

بابک نظافت بازیکن سال گذشته گرگان نیز با حضور کنار این دو بازیکن، ترکیب با تجربه های تیم را کامل کرد.

یک کوارتر خوب از نیروی زمینی

تیم دانشگاه آزاد در دو کوارتر اول بازی با نتایج 18 بر 6 و 12 بر 7 برنده به رختکن رفت و شروع خوبی هم در نیمه دوم داشت اما در ادامه کوارتر سوم با ضد حملات نیروی زمینی برای دقایقی بازی از دست دانشگاه خارج شد. دانشگاه آزاد که چند تغییر در ترکیب فصل جدید خود داشت با مشکل هماهنگی در این دیدار روبرو بود و کوارتر سوم را با نتیجه 19 بر 13 به نیروی زمینی واگذار کرد اما در ادامه، بازی خوب تاجیک و محمد جمشیدی بار دیگر ریتم را به نفع دانشگاه برگرداند.

دانشگاه در نهایت بازی بسیار کم امتیاز تهرانی ها را با نتیجه 62 بر 37 برنده تمام کرد.

محمد جمشیدی در این دیدار 20 امتیاز و 6 ریباند و پویا تاجیک 12 امتیاز و 10 ریباند داشتند. بابک نظافت در 20 دقیقه بازی خود 5 امتیاز، 8 ریباند و چهار توپربایی داشت.

در تیم نیروی زمینی هیچ بازیکنی بالاتر از 10 امتیاز به دست نیاورده و دری با 6 امتیاز و 9 ریباند بهترین بازیکن تیمش بود. علیرضا هنردوست نیز 4 امتیاز و 8 ریباند داشت.

تعطیلی 10 روزه لیگ

هفته اول سوپرلیگ بسکتبال با توجه به لغو دیدارهای دو تیم اصفهانی،‌ نیمه کاره تمام شد. مسابقات لیگ بعد از چهار دیدار امروز به مدت ده روز با توجه به ایام سوگواری در هفته آینده، تعطیل خواهد بود. سازمان لیگ بسکتبال روز یکشنبه 19 آبان جلسه ای برگزار می کند که به نظر می رسد اوضاع دو تیم اصفهانی نیز در این جلسه بررسی شود.

تیم پتروشیمی بندرامام قهرمان فصل قبل لیگ که با لغو دیدار مقابل ذوب آهن فرصت شروع در لیگ را پیدا نکرد نیز روز یکشنبه وارد تهران می شود تا اردوی چند روزه ای را در این شهر برگزار کند. پتروشیمی احتمالا دیدارهای دوستانه ای نیز در تهران انجام می دهد.

تیم ماهشهری که فعالیت گسترده ای در فصل نقل و انتقالات داشت، هنوز فرصت خوبی برای تمرین با مهدی کامرانی بازیکن جدید خود نداشته و این مهلت ده روزه فرصت خوبی برای تمرینات این بازیکن در کنار تیم به شمار می رود.

تیم پتروشیمی برای وارد کردن نام کامرانی در لیست بازیکنان خود، عرفان نساج پور را از ترکیب این فصل کنار گذاشت.

برچسب ها: دانشگاه ، آزاد ، تهران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار