فرماندار شهرستان پردیس گفت: باید سرفصل های اعتباری شهرستان پردیس از مسکن مهر در حال احداث در این شهرستان جدا شود.

ایرج بیگدلو در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران رودهن اظهار داشت: با نگاهی اجمالی به میزان اعتبارات اختصاصی به شهرستان شاید بیان شود که برای شروع کار چندان هم نامناسب نیست.

وی ادامه داد: گاه توجه نمی شود که نزدیک به یک سوم آن از سهم شهرستان جدا و به طرحی ملی همچون مسکن مهر اختصاص پیدا می کند.

بیگدلو اضافه کرد: البته مجموعه شهرستان در خصوص این اعتبارات حرف های زیادی برای گفتن دارد، زیرا به تأسف بسیاری از موارد تأمین هزینه مربوط به مسکن مهر شهر جدید پردیس در این بودجه دیده شده، که این امر قابل پذیرش نیست.

فرماندار شهرستان پردیس افزود: بر این اساس از میزان اعتبار یاد شده، مبالغی به سرفصل های زیرساختی مسکن مهر شهر جدید پردیس نظیر شبکه های برق رسانی، آب و فاضلاب تعلق می گیرد.

وی ادامه داد: در موضوعی مانند ایجاد شبکه های برق رسانی، اغلب مناطق مدنظر بودجه مذکور، هزینه کرد در سایت های جدید مسکن مهر است، حال آنکه این پروژه ها در قالب طرحی ملی تحت عنوان مسکن مهر اجرا می شوند و باید در خصوص تخصیص اعتبارات، نگاهی ملی و فرا منطقه ای به آنها داشت.

بیگدلو با بیان اینکه ایجاد امور زیربنایی تکلیفی قانونی بر عهده وزارت راه و شهرسازی است، افزود: مطابق مفادی قانونی زمانی که شهری احداث می شود وظیفه ایجاد تأسیسات زیربنایی و روبنایی بر عهده مجری طرح یعنی شرکت عمران و وزارت مسکن و شهرسازی است.

فرماندار شهرستان پردیس تصریح کرد: شهرستان پردیس در حالت عادی خود نیز با مشکلاتی عدیده در خصوص امور زیربنایی و روبنایی مواجه است، قرار نیست که برای رفع مشکلات این بارگذاری عظیم جمعیتی از شرایط کنونی شهرستان استفاده شود./س


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.