نماینده عالی دولت در پردیس معضل کمبود آب در شرق استان تهران شدیدتر از سایر نقاط این استان است.

ایرج بیگدلو در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران رودهن با اشاره به اینکه این معضل در شرق استان تهران و شهرستان پردیس به دلیل شرایط خاص توپوگرافی، ساختار بستر صخره ای و شرایط اقلیمی، شدیدتر از سایر نقاط این استان پهناور است اضافه کرد: حال اگر در این وضعیت فکری اساسی برای تأمین آب این خیل عظیم در حال گسیل به شهرستان پردیس نشود، شاهد بروز مشکلاتی در آینده خواهیم بود.

فرماندار شهرستان پردیس تصریح کرد: برابری تولید آب استحصالی و مصرفی در پردیس را موضوعی نگران کننده خواند و افزود: بنابر اعلام مسئولان آبفای شرق استان تهران اکنون میزان آب استحصالی و مصرفی در شهرستان پردیس عددی بالغ بر 420 لیتر بر ثانیه است.

وی ادامه داد: در چنین شرایطی اگر به دلیل بروز مشکلاتی فنی یکی از حلقه چاه های تأمین کننده آب شرب منطقه از مدار آبرسانی خارج شود، خدمات رسانی به مردم فلج می شود.

بیگدلو اضافه کرد: برای جلوگیری از بروز مشکلاتی احتمالی از این دست باید مخازن آبی به صورت آماده باش در کنار شبکه آبرسانی تعبیه شود تا در صورت ایجاد مشکل در شبکه، وارد جریان شود.

فرماندار شهرستان پردیس بر لزوم رفع اختلاف نظرها میان دو نهاد شرکت عمران شهر جدید پردیس و شرکت آب و فاضلاب شرق استان تهران در زمینه احداث تصفیه خانه آب پردیس تاکید کرد.

وی ادامه داد: بر اساس مصوبه ای میان دو وزیر وقت نیرو و راه و شهرسازی مقرر شد تا میزان آبی بالغ بر یک هزار لیتر بر ثانیه از سد لتیان به شرق استان تهران شامل شهرستان پردیس و بخشی از شهرستان دماوند اختصاص یابد.

بیگدلو تصریح کرد: درخواست امروز مجموعه فرمانداری شهرستان پردیس و مردم این دو شهرستان اجرای آن مصوبه مورد تأیید وزارتخانه های مذکور است.

نماینده عالی دولت در پردیس افزود: در این زمینه هر یک از نهادهای ذی مدخل در اجرای آن طرح بسیار مهم و حیاتی شهرستان، یعنی شرکت عمران پردیس و شرکت آبفای شرق استان تهران باید به وظایف خود عمل کنند.

وی اضافه کرد: فرمانداری و مردم کاری ندارند که وظیفه چه بخشی کمتر یا بیشتر نسبت به نهادی دیگر است، نکته مسلم آن است که شهر و شهرستان نیازمند تأمین آب است و این مهم باید محقق شود.

این مسئول بیان داشت: بخشی از کار تصفیه خانه پردیس صورت اجرایی به خود گرفته و بخش های دیگری نیز باید عملیاتی شود، اما با توجه به شتاب فزاینده بارگذاری جمعیت در این شهرستان باید سرعت بیشتری به اجرای طرح های زیربنایی از جمله این پروژه داد./س


برچسب ها: کمبود ، استان تهران ، آب ، پردیس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.