مراسم تشییع پیکر "مرحوم حبیب‌الله عسگراولادی" در فضای حزن‌آلود مسجد عالی شهید مطهری برگزار شد.

به گزارش خبرنگار احزاب باشگاه خبرنگاران، مراسم تشییع پیکر "مرحوم حبیب‌الله عسگراولادی" در فضای حزن‌آلود مسجد عالی شهید مطهری برگزار شد.

سابقه درخشان یار دیرین امام و رهبری سران سوه قوه نظام اسلامی، وزرا و نمایندگان مجلس را به این مراسم کشانده بود.



از ساعت 9 صبح مسجد عالی شهید مطهری مملو از جمعیت دوستداران و عاشقان پیر موتلفه بود و همرنگ شدن پیراهن مشکی حاضران با اعزای سالار شهیدان رنگ بوی خاصی به این مراسم داده بود.

*سیاه پوشی تمامی اعضای موتلفه اسلامی

تمامی اعضای حزب موتلفه اسلامی در غم از دست دادن این مجاهد صادق لباس مشکی برتن داشتند و اهالی رسانه اعم از تصویری و مکتوب از ثبت لحظات غم‌بار این مراسم غافل نبودند.

امتناع شخصیت‌های برجسته نظام از مصاحبه سیاسی نشان از احترام آنان برای بزرگداشت مراسم این مرحوم بود.



*انگار امروز همه سیاسیون صاحب عزا بودند

تسلیت حاضران و شخصیت‌های کشور از غم از دست دادن حبیب‌الله عسگراولادی یار امام و رهبری قابل توجه بود چراکه همه خود را صاحب عزا می‌دانستند.

*حبیب امام و رهبری چگونه زیستی که این چنین بدرقه‌ات کردند؟

امروز صفوف نمازی که خیل عظیم تشییع کنندگان بر پیکر مرحوم عسگراولادی بسته بودند، چشم‌ها را خیره می کرد و تنها این سوال را در ذهن جاری ساخت، حبیب امام و رهبری چگونه زیستی که این چنین بدرقه‌ات کردند؟



*حضور قشر ضعیفی که تحت پوشش حبیب امام و رهبری بودند

نکته جالب توجه اینکه همسن سالان مرحوم عسگراولادی در عزای این مرحوم اشک می‌ریخته و ناله می‌کردند، با توجه به رسالت و کمک‌رسانی بر موتلفه به محرومان و مستضعفین جامعه در مراسم تشییع پیکر وی نیز شاهد حضور این اقشار بودیم که از شخصیت‌های سیاسی از جمله غلامعلی حدادعادل و علی‌رضا زاکانی درخواست کمک می‌کردند.

با سخنرانی و سپاسگزاری از حضور مردم از سوی "محمدنبی حبیبی" دبیر کل حزب موتلفه اسلامی مراسم تشییع پیکر مرحوم عسگراولادی به پایان رسید و حاضران برای تدفین پیکر وی به سمت وسایل نقلیه راهنمایی شدند.



*برخورد خوب مسئولین با اصحاب رسانه

برخورد خوب مسئولین برگزارکننده با خبرنگاران و احزاب رسانه از نکات قابل توجه این مراسم بود.

*همنشینی خبرنگاران باشگاه تا بهشت زهرا در کنار نزدیکان مرحوم

شاید این شانس خبرنگار باشگاه خبرنگاران بود که در طی مسیر به سمت بهشت زهرا همنشین نزدیکان آن مرحوم شدیم و آنها با وجود غم سنگینی که بر دوش خود احساس می‌کردند از بزرگواری‌ها، شخصیت والا وادب این بزرگ مرد در روزهای سخت اسیری در زندان گفتند.
 
عزاداران حسینی با ذکر "یاحسین و لااله الله" پیکر مرحوم عسگراولادی را با گذر از قطعه شهدا به قطعه شهدای هفتاد دو وتن تشییع کردند.

حاضران و دوستداران وی با شعار "بهشتی بهشتی مهمان برات آمده"، "رجائی رجائی مهمان برات آمده" پیکر آن مرحوم را به سمت محل تدفین هدایت کردند.

برخی حاضران با حضور در مزار شهدای هفتاد و دوتن و ادای احترام به روح شهیدان رجائی و باهنر با آنها تجدید پیمان کردند.

پیکر آن مرحوم پس از قرائت دعای فرج و زیارت عاشورا در میان سیل اشک و آه دوستداران و خانواده آن مرحوم به خاک سپرده شد.

*باران اشک یاران قدیمی وداع سختی را رقم زد

این یار دیرین هفتاد و دو شهید حزب جمهوری اسلامی به یاران خویش پیوست. شدت ناراحتی یاران قدیمی مرحوم عسگراولادی همچون محسن رفیق‌دوست و اسدلله بادامچیان به قدری بود که در لحظات جدایی و وداع با این یار قدیمی اشک و ناله سر دادند.
 
چه وداع تلخ و سعادتمندی بود، وداع معتمد امام و رهبری  در روز سوم محرم‌الحرام.

انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۱
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۰۱ ۱۶ آبان ۱۳۹۲
به امت بزرگ ایران و مقام معظم رهبری و بخصوص خانواده بزرگ کمیته امداد حضرت امام خمینی (ره) تسلیت عرض می نمایم . درمورد این انسان وارسته و بزرگ می توان فقط این کلام را گفت:«‌ آنچه خوبان همه دارند تو يك جا داريد.» از درگاه ایزد منان برای آن سفر کرده رحمت بیکران الهی مسألت می‌نمایم
Iran (Islamic Republic of)
بهروز
۲۱:۰۶ ۱۶ آبان ۱۳۹۲
خدا رحمت کند، واقعا پشتیبان ولایت فقیه بودند