براي اولين بار در تاريخ انگليس، روساي سازمانهاي جاسوسي اين کشور در پارلمان به پرسشهاي قانونگذاران انگليسي پاسخ مي دهند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از  شبکه تلويزيوني کانال چهار انگليس ؛  روساي سه دستگاه اطلاعاتي انگليس فردا در مجلس عوام اين کشور حاضر مي شوند تا به پرسشهاي اعضاي پارلمان پاسخ بدهند. اين براي اولين بار در تاريخ فعاليت دستگاههاي اطلاعاتي انگليس است که چنين پرسش و پاسخي در مجلس عوام انگليس از سران اين سازمانها انجام مي شود. قرار است رئيس ام آي -5( سازمان اطلاعات داخلي)، ام آي-6 (سازمان اطلاعات خارجي) و سازمان ارتباطات دولتي موسوم به جي سي اچ کيو(GCHQ) در اين جلسه پاسخ خواهند داد که چگونه به پايش اينترنتي مبادرت مي کنند. 

افشاگريهاي ادوارد اسنودن، پيمانکار سابق سازمان امنيت ملي آمريکا،نشان داد در انگليس برنامه اي به نام تمپورا Tempora وجود داد که برنامه اي براي جاسوسي است و سازمان ارتباطهاي دولتي انگليس با استفاده از آن، به حجم عظيمي از اطلاعات شخصي شهروندان انگليسي دست مي يابند. در کانون اين پرسشها، فعاليت يکي از دفاتر سازمان جي سي اچ کيو در منطقه اي به نام بودو Bude در کورنوال Cornwall واقع در شمال غربي انگليس است که گويا يکي از کانونهاي اصلي پايش اينترنتي براي کشورهاي اروپايي بوده است. فيبرهاي نوري که از آبهاي اين منطقه عبور مي کنند بخش اعظم ارتباطهاي مخابراتي و اينترنتي را در سوي اقيانوس اطلس( اروپا و آمريکا) را انجام مي دهند.

در همين مکان، بزرگترين پروژه جمع آوري اطلاعات کاربران در تماسهاي مخابراتي و اينترنتي آنها انجام مي شود. به هرحال، اين فعاليتها سبب شده است پرسشهاي جدي درباره حفظ حريم شخصي افراد در انگليس مطرح شود.
برچسب ها: پارلمان ، انگلیس ، سازمان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار