مشاوران نخست وزير سابق رژیم صهیونیستی مدعی شدند که مسئولان این رژیم "ياسر عرفات" را مسموم نكرده است.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از روزنامه صهیونیستی "يديعوت آحارونوت"، مشاوران "آريل شارون" اتهام به قتل رساندن ياسر عرفات رئيس جمهور سابق تشکیلات خودگردان فلسطين را پس از اينكه اخيرا  مركز پزشك قانوني سوئيس اعلام كرد كه او در اثر مسموم شدن با ماده سمي پلونيوم درگذشته و همسر او نيز اعلام كرده كه در اثر مسمو شدن به اين ماده سمي همسرش در گذشته، را رد كردند.

"داف فايسگلاس"، رئيس دفتر شارون مدعی است: طبق اطلاعاتي كه من در طي مدتي كه در دفتر نخست وزير كار مي كردم، او  او قصد مسموم كردن عرفات را نداشت.

او گفت: عرفات در سالهاي 2001 و 2002 بسيار بد عمل كرد و در سال 2004 به حاشيه زندگي سياسي خود رسيد  و بخاطر همين دليل و نيازي براي مسموم كردن او وجود نداشته است.

وي مدعي شد که شايد نيروهاي فلسطيني عرفات را مسموم كرده باشند و گفت : نتائج تحقيقاتي كه در سوئيس بر روي چشمان عرفات انجام شده كامل نيست و به فرض هم كه درست باشد، تصفيه حساب‌هاي متقابل امر رایجي در فلسطين است، اما من كسي را نمي شناسم كه از تصفيه حساب با او سودي ببرد و واضح است كه ما مصلحتي در انجام اين كار نداشته ايم.

از طرف ديگر "رعنان گيسين"سخنگوي شارون، مي گويد: اتهامات به اسرائيل در مورد مسموم كردن عرفات هر از چندگاهي تكرار مي شود و ما فقط مي توانيم بگوئيم سياست شارون وقتي عرفات مريض و زنداني بود اين بود كه از او دوري كرده و در  اينكه بر او چه مي گذرد و چه بر سر او خواهد آمد، دخالت نكند.

او ادامه داد : شارون اين مسأله را مدام در تمام صحبت‌هايي كه با مشاورانش و نيروهاي امنيتي داشت تكرار مي كرد و مي‌گفت : در مورد او (عرفات) بايد تاحد امكان  دوري گزينيم و بخاطر همين سعي كرد فرانسوي‌ها متوجه عرفات شوند و او را به پاريس ببرند تا در کنار اسرائيلیان نباشد. 

"گيسين"  همچنين سعي كرد اتهام قتل او را به گردن فلسطينی‌ها بياندازد و گفت : مصالح ديگري در چهارچوب نزاع و درگيري بر ارث بين مردان عرفات در كار بوده، و قتل او بخاطر درگيري‌هاي مالي بوده، اما متهم كردن اسرائيلی هاكاري آسان است كه مشكلي را نيز حل نخواهد كرد.

انتهاي پيام/

برچسب ها: شارون ، اسرائیل ، عرفات ، مسموم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار