یک خواننده آواز ایرانی معتقد است عادت به مطالعه هم‌چون بسیاری رفتارهای نیک باید از دوران کودکی شکل گیرد تا جزوی از رفتار و سرشت انسان شود.

به گزارش حوزه ادبیات باشگاه خبرنگماران به نقل از ستاد اطلاع‌رسانی بیست و یکمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران، علیرضا قربانی خواننده آواز ایرانی، اظهار داشت: هر 2 شیوه مطالعه یعنی مطالعه دیجیتال و سنتی تحت تاثیر انفجار اطلاعات در فضای مجازی کاهش یافته است.

خواننده آلبوم "حریق خزان" با اشاره به مسئولیت والدین در ترغیب فرزندان به مطالعه گفت: والدینی که حتی به شکل غیرعمد کودکان خود را به سمت مطالعه سوق نمی‌دهند، خیانت بزرگی در حق فرزند خود و تمدن بشری می‌کنند.

این خواننده آواز ایرانی به تجربه خود در این زمینه اشاره کرد و افزود: گاهی اوقات مطالعه برای من شکل جدی و منظم پیدا می‌کند و گاهی نیز به صورت نامنظم کتاب می‌خوانم اما از آن جایی که عادت به مطالعه از سن پایین اهمیت بسیاری دارد، حساسیت بسیاری نسبت به مطالعه کودکان خود دارم و آن‌ها را به این کار تشویق می‌کنم.

به اعتقاد قربانی اگر مطالعه در دوران حساس کودکی تمرین شود، در بزرگسالی به عادتی ترک نشدنی و جزوی از رفتار انسان تبدیل خواهد شد.

خواننده «حریق خزان» هم چنین به نشر کتاب در حوزه تخصصی فعالیت خود یعنی موسیقی اشاره کرد و گفت: انتشار کتاب در حوزه هنر و موسیقی بسیار ضعیف و به اعتقاد من به جز کتاب «دایره المعارف موسیقی» اثر قابل توجه دیگری در این زمینه منتشر نشده است.

گفتنی است؛ بیست و یکمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران با شعار «کتاب آینه فرهنگ و فرزانگی» از 25 آبان ماه تا 2 آذر ماه سال جاری در سراسر کشور برگزار می‌شود.
انتهای پیام/ص
 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار