لوموند :

لحظه‌شماری فعالان اقتصادي فرانسه براي حضور در بازار ايران

روزنامه لوموند فرانسه در گزارشي از لحظه‌شماري فعالان اقتصادي فرانسه براي حضور در بازار ايران خبر داد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران، لوموند نوشت: نمايندگان شرکت هاي فرانسوي از چند ماه پيش محتاطانه به دنبال تسخير بازار ايران هستند. شمار زيادي از فعالان صنايع فرانسوي از قبيل خودروسازي، انرژي، ساخت و ساز يا الکترونيک اميدوارند فرصتی برای فعالیت در بازار ایران ژیدا کنند . . اين فعالان صنعتي همچنين به لغو تحريم هايي اميد بسته اند که از سال 2012 وضع شده است. ملاقات فرانسوا اولاند و حسن روحاني در اواخر ماه سپتامبر در نيويورک امکان آغاز مجدد گفتگوها بين فرانسه و ايران را که از مدتها پيش قطع شده است فراهم کرد. 

ديدارهاي مجدد که در قالب مذاکرات ديپلماتيک در ژنو صورت مي گيرد بسيار حساس به نظر مي رسد اما حرکت آغاز شده است. دليل اين مدعا نيز اين است که پاريس قصد دارد نمايندگي اقتصادي خود در تهران را بازگشايي کند. اين نمايندگي که در نوامبر سال 2011  بسته شد، به گفته برخي منابع، قرار است فعاليت هاي خود را از اواخر ماه نوامبر از سر بگيرد.

اما کارهاي فراواني وجود دارد که بايد انجام شود. تحريم هاي تحميل شده به ايران به شدت منافع فرانسه را تحت تاثير قرار داده است در حالي که مبادلات تجاري بين پاريس و تهران در سال 2006 به حدود چهار ميليارد و پانصد ميليون يورو رسيده بود، اين رقم در هشت ماه نخست سال 2013 به سيصد و هفتاد و نه ميليون يورو کاهش یافت. خودروسازان فرانسوي اولين قربانيان اين تحريم ها هستند. 

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار