وزارت خارجه روسيه اعلام کردند: نمايندگان مخالفان سوريه در ديدارهاي غيررسمي در مسكو علاقه‌مندي‌شان را براي آماده شدن در ژنو2 آشكار مي‌كنند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران، وزارت خارجه روسيه در بيانيه‌اي كه در امروز پس از ديدارهايي كه "ميخائيل بوگدانوف" فرستاده ويژه رئيس جمهور روسيه به خاورميانه با رئيس هيئت هماهنگي ملي تغيير در خارج هيثم مناع و رئيس ائتلاف  دموكراتيك و سكولار  سوريه رندا قسيس  و صالح مسلم و رفعت اسد عموي رئيس جمهور سوريه انجام شد، اعلام داشت: نمايندگان مخالفين سوريه با ديدارهاي غيررسمي در مسكو علاقه مندي شان را براي اماده شدن در ژنو2 ابراز مي دارند.

در اين بيانيه امده است : اين ديدارها پيرامون وضعيت سوريه و اطراف آن و نيز موضوع آماده شدن در كنفرانس بين المللي ژنو2 طبق توافقات روسيه و آمريكا در 7 مي 2013 انجام گرفته است.

همچنين در اين بيانيه بر ضرورت شتاب در يك راه حل سياسي براي بحران سوريه از طريق گفتگوهاي سوري بدون پيش شرط با شركت نمايندگاني از حكومت و طرف‌هاي اصلي مخالفان و گروه هاي قومي و فرقه اي تأكيد شده است.

دراين بيانيه آمده است: مخالفان سوري از تلاش هاي روسيه براي اجراي بيانيه ژنو تقدير كردند و طرح روسيه براي ايجاد تماس و ارتباط هاي غير رسمي همه نيروهاي سياسي و اجتماعي سوري پذيرفته و علاقه‌مندی‌شان را براي شركت در اين ديدارها ابراز داشتند.

انتهاي پيام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار