کشتی‌گیران قمی هفته پایانی آبان‌ماه در پیکارهای عمومی کشتی فرنگی قهرمانی رده سنی بزرگسالان کشور برای به دست آوردن مدال برابر حریفان خود به روی تشک می‌روند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران قم، بر همین اساس میزبانی رقابت‌های عمومی کشتی فرنگی قهرمانی رده سنی بزرگسالان بر اساس برنامه‌ریزی کمیته اجرایی فدراسیون کشتی کشورمان به هیئت کشتی استان ایلام واگذار شده است و این رقابت‌ها در هفت وزن به انجام می‌رسد.

رقابت‌های عمومی کشتی فرنگی بزرگسالان در حالی روزهای 26 تا 28 آبان‌ماه در شهر ایلام برگزار می‌شود که شرایط برگزاری این رقابت‌ها از سوی فدراسیون کشتی اعلام شده و در نخستین بخش سهمیه استان‌های شرکت کننده در این پیکارها مشخص شده است.

بدین ترتیب تیم‌های تهران، مازندران و خوزستان می‌توانند 30 کشتی‌گیر به این پیکارها اعزام کنند در حالی که تیم‌های توابع تهران، تهران (ب)، خراسان رضوی، خراسان شمالی، البرز، گیلان و هرمزگان مجوز اعزام 20 کشتی‌گیر به این رقابت‌ها را دارند.

هیئت کشتی استان قم نیز همراه با تیم‌های ایلام، فارس، سیستان و بلوچستان، اردبیل، چهارمحال و بختیاری، آذربایجان شرقی، سمنان، آذربایجان غربی و مرکزی 15 نفر را می‌توانند به این پیکارها اعزام کنند در حالی که سایر استان‌ها هر کدام 10 نفر مجوز اعزام به این مسابقات را در اختیار دارند.

در حالی که میزبان یک تیم به عنوان سهمیه میزبانی بیشتر در این رقابت‌ها شرکت می‌دهد، شرایط سنی و اوزان مسابقات نیز اعلام شد که بر این اساس حداقل سن شرکت کنندگان باید 18 سال باشد و بدین ترتیب متولدین سال 1374 به قبل مجوز شرکت در این پیکارها را دارند.

این در شرایطی است که مسابقات در اوزان 55، 60، 66، 74، 84، 96 و 120 کیلوگرم البته با 2 کیلو ارفاق وزن انجام خواهد شد و در حالی که مسابقات با شرایط جدول فیلا انجام می‌شود، بازنده‌ها شانس مجدد خواهند داشت.

همچنین ضوابط داوری حاکم بر رقابت‌های عمومی کشتی فرنگی بزرگسالان مطابق آخرین ضوابط اعلامی فدراسیون جهانی کشتی (فیلا) خواهد بود و وزن‌کشی اوزان 55، 84، 96 و 120 کیلوگرم روز یکشنبه بیست و ششم آبان انجام می‌شود و مسابقات این اوزان روز دوشنبه به انجام خواهد رسید.

بر اساس برنامه‌ریزی مسئولان برگزاری این دوره از پیکارها، وزن‌کشی اوزان 60، 66 و 74 کیلوگرم روز دوشنبه بیست و هفتم آبان‌ماه انجام می‌شود و رقابت کشتی‌گیران حاضر در این اوزان نیز روز سه‌شنبه بیست و هشتم آبان بر روی سه تشک انجام خواهد شد.

در پایان این مسابقات به نفرات اول، دوم و سوم حکم و مدال اهدا خواهد شد، نفرات اول تا چهارم هر وزن مجاز به شرکت در مسابقات انتخابی مرحله اول تیم ملی در سال آینده خواهند بود و نفرات اول هر وزن مجوز حضور در جام یادگار امام (ره) را کسب خواهند کرد./س

برچسب ها: قم ، فرنگی ، کاران ، قهرمانی ، تشک ، کشور
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.