رئيس دستگاه اطلاعاتي اسپانيا که متهم به همکاري با سرويسهاي اطلاعاتي آمريکا براي جاسوسي از شهروندان اسپانيايي شده است در برابر نمايندگان بازخواست شد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران ، دادستان عمومي اسپانيا  بيست و نهم اکتبر گذشته دستور تحقيق در زمينه همکاري و تباني رئيس دستگاه اطلاعاتي اين کشور با آژانس امنيت ملي آمريکا براي جاسوسي از ميليونها شهروند اسپانيايي را صادر کرد.
ادواردو تورس دالس دادستان کل اسپانيا پس از اينکه روزنامه الموندو  روز بيست و هشتم اکتبر فاش کرد دولت آمريکا مکالمه تلفني بيش از شصت ميليون شهروند اسپانيايي را شنود کرده است ، دستور تحقيق و رسيدگي را صادر کرد. اسپانيا بلافاصله با احضار سفير آمريکا در مادريد ضمن اعتراض به اخبار فاش شده که بي شباهت به جاسوسي کاخ سفيد از شهروندان آلماني و فرانسوي نبود و به تنش بي سابقه ميان واشنگتن و متحدان اروپايي اش منجر شد ، خواهان توضيح دولت آمريکا شد. نشريه الموندو با چاپ تصويري که گفته شده است سند آژانس  امنيت ملي آمريکا بوده و از سوي ادوارد اسنودن منتشر شده است ، حاکي از شنود تلفني شصت ميليون شهروند اسپانيايي  از دسامبر سال 2012 تا ژانويه 2013 است، سرويسهاي اطلاعاتي اين کشور را به همکاري با آمريکا متهم کرد. 



انتهاي پيام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار