رئیس فدراسیون جهانی فوتبال گفت: فوتبال مردم را به هم نزدیک می‌کند و این دارایی واقعی فوتبال است .

به گزارش گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران سپ بلاتر در افتتاحیه همایش علم و فوتبال گفت: می‌خواستم دعوت فدراسیون ایران را پاسخ بدهم علی کفاشیان دو سال گذشته از من دعوت کرده بود. تیم فوتبال ایران در سال 98 نیز به جام جهانی صعود کرده بود و تجربه سه دوره حضور دارد. جام جهانی سرلوحه تمام مسابقات در جهان است.

بلاتر یادآور شد: اجازه دهید به موضوع علم و فوتبال بازگردیم همانطور که گفتم فوتبال بیش از یک ورزش و ضربه زدن به توپ است ما امروز نه تنها 209 عضو بلکه 300 میلیون عضو فعال داریم و کشور ایران با جمعیت 75 میلیون نفری می‌تواند در این عرصه فعالیت خوبی داشته باشد.

رئیس فیفا یادآور شد: جالب این است که یک میلیارد و 200 میلیون نفر در دنیا در ارتباط مستقیم یا غیرمستقیم با فوتبال هستند. دو سوم جمعیت دنیا نیز در آسیا قرار دارد که این موضوع هم پتانسیل قاره آسیا را نشان می‌دهد بنابراین می‌توان به فوتبال از جنبه اجتماعی و تحصیلی نیز نگاه کرد.

بلاتر تأکید کرد: وقتی در مورد جمعیت 300 میلیونی بازیکنان صحبت می‌کنیم توجه ما باید به سلامت بازیکنان نیز باشد که در این میان این موضوع با تلاش دکترها و پزشکان به دست می‌آید که سلامت 300میلیون بازیکن را چطور تأمین کنند. روی سخنم آقای دکتر با شما است، آقای دکتر وراک فردا در همایش بیشتر در این مورد توضیح می‌دهند.
وی در مورد فلسفه فوتبال ادامه داد : هدف فقط گل زدن نیست بلکه هدفی است که شما در زندگی خود تعیین می‌کنید تا برای آینده چه هدفی داشته باشید. فلسفه فوتبال بیش از گل زدن است و باید به عنوان یک انسان یاد بگیرید که فوتبال چیزی فراتر از گل زدن است.



رئیس جهانی فدراسیون فوتبال ادامه داد: فیلسوفی گفته بود اگر توپ وجود نداشت، بازی فوتبال راحت‌تر انجام می‌شد اما همین توپ نشانه جهانی است که در آن زندگی می‌کنیم. بازی فوتبال محدودیت‌هایی دارد و بعد فرهنگ‌های مختلفی دارد برخلاف آنچه که در گذشته فکر می‌شد فوتبال به عاملی تبدیل شده که می‌توانیم از توانایی و استعدادهای مختلف خود استفاده کنیم و من از شما این را می‌خواهم که به این بعد فوتبال توجه کنید.



بلاتر با اشاره به اینکه هفته گذشته صدو پنجاهمین سالگرد فیفا را جشن گرفته‌اند، تأکید کرد: در آنجا بود که هماهنگی بازی شکل گرفت فوتبال بخشی از تاریخ شده و تمام فرهنگ‌ها از مصر تا اروپا و در جاهای مختلف به این رشته می‌پردازند اگر به آمریکای جنوبی بروید در تمام فرهنگ‌ها توپ بوده که با آن بازی می‌شده است حالا یکسری انسان در انگلیس آمدند و به آن بازی شکل و شمایلی دادند که به فوتبال امروزی تبدیل شد.



وی خاطرنشان کرد: خانم‌ها و آقایان اگر بخواهم در مورد فلسفه فوتبال صحبت کنم می‌توانم ساعت‌ها این کار را انجام دهم اما آنچه که مهم است این است که ما رو به پیشرفت به این مسئله نگاه کنیم و این رشته را به عنوان پلی سازنده به عنوان ارتباط بین انسان‌ها بنگریم.

وی ادامه داد: فوتبال مردم را به هم نزدیک می‌کند و این دارایی واقعی فوتبال است و این می‌توان در ایران و در هر جای دیگر اتفاق بیفتد مانند آنکه در کشور شما بود. ایران ابتدا به دنبال صعود به جام جهانی و سپس در حال حاضر به صعود به مراحل بعدی فکر می‌کند.

برچسب ها: سب ، بلاتر ، فوتبال
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.