معاون برنامه و بودجه استانداری تهران گفت: برای افراد جویای کار سامانه الکترونیکی در نظر گرفته شده است که تا آینده ای نزدیک رونمایی خواهد شد

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران؛ نعمت الله ترکی در حاشیه چهارمین کار گروه اشتغال گفت: کار گروه اشتغال امروز در باره اشتغال و کار آفرینی بود.

وی در باره تسهیلات شورای اشتغال د راستان تهران گفت: تسهیلات از سال 86 بر طبق بنگاه های زود بازده رقمی حدود سه هزار و دویست میلیارد تومان فرصت شغلی در نظر گرفته شده بود که هم اکنون در شیش ماه دوم سال 92 ،500 میلیون تومان پرداخت شده است

وی افزود: موفق به اخذ تسهیلات شده است و هشتصد میلیارد تومان از این بودجه باقی مانده که قرار شده بنگاه های زود بازده ظرف ماه اینده کل این بودجه را صرف اجرا و جذب صنایع اشتغال کنند.

ترکی افزود: دومین بخش این نسشت در خصوص اشتغال و کار آفرینی روستاها و ده یاری های زیر 20 هزار نفر  جمعیت بود .

معاون برنامه و بودجه استانداری تهران تاکید کرد: این تسهیلات برای روستائیان بدون سود در نظر گرفته شده است و متقاضیان می توانند با مراجعه به بخشداری ها از این تسهیلات استفاده کنند تا به این ترتیبی در روستا ها کمتر شاهد بیکاری در بین   جوانان باشیم.

ترکی با بیان این که دهیاری که آن طور که باید و شاید در خصوص این تسهیلات اطلاع رسانی نکرده اند تصریح کرد: دبیر خانه کمیته امداد برای ارائه تسهیلات در نظر گرفته شده است و به متقاضیان 5 تا 15میلیون تومان تسهیلات در نظر گرفته شده است.

ترکی درباره بخش سوم نتایج نشست شورای اشتغال خاطر نشان کرد: بخش کاریابی الکترونیکی با هماهنگی وزارت تعاون ، کار و رفاه اجتماعی در نظر گرفته شده است و کار آفرینان و افراد جویای کار می توانند به شکل الکترونیکی از خدمات این موسسات استفاده کنند.
ترکی با بیان اینکه یک سری دفاتر کاریابی به شکل مجاز و غیر مجاز در سطح تهران فعال است خاطر نشان کرد: این سامانه الکترونیکی به طور رسمی برای متقاضیان تهیه شده است و در آینده ای نزدیک این سامانه الکترونیکی پاسخ گوی نیاز متقاضیان خواهد بود.

وی در پاسخ به سوال خبرنگاران در خصوص این که آیا بانکها به ارائه تسهیلات پرداخته اند یا خیر گفت: در بین 9 بانک فقط بانکها رفاه و ملت تعامل مناسبی در خصوص ارائه تسهیلات نداشته اند.

انتهای پیام/

برچسب ها: اشتغال ، روستا ، شورا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار